27 Şubat 2013

Yaşam alanları; “BALKONLAR”!

Evlerimizde mutlaka bir balkon vardır. Kelimenin İtalyanca “balcone”den dilimize girdiğini biliyor muydunuz?
Balkon fikrinin ilk kez Hıristiyanlık'ta, imparator ve imparatoriçenin katedrallerdeki dinî ayinleri halktan uzak, onlarla bağlantısı olmayan bir yerden izleme ihtiyacından çıktığı belirtiliyor.
Zamanla kültürlere giren yaşam alanlarına giren balkon şekilleri binadan binaya değişmiş.
Yurtiçi ve yurtdışı gezilerimizde ilgimi çeken balkonları fotoğraflamıştım. Şimdi sıra onları sizlerle paylaşmaya geldi. Umarım beğenirsiniz.
Ankara
 Asmalı Konak
(Ürgüp)
Beypazarı
Trabzon
Karlovy Vary
(Çek Cumhuriyeti)
Karlovy Vary
(Çek Cumhuriyeti)
Knossos
(Yunan Adaları)
Mikonos
(Yunan Adaları)
Patmos
(Yunan Adaları)
Santorini
(Yunan Adaları)
Santorini
(Yunan Adaları)
Makedonya
Mudanya
Mudanya
Mudanya
Mudanya
Prag
(Çek Cumhuriyeti)

 

20 Şubat 2013

Yaşanmış hayat hikâyeleri!

Muharrem Kaptan yazıyor:

DELİ AHMET GEZİDE!
 Şoför Ali arabasıyla Eminönü’ne gidecekmiş. Deli Ahmet ille beni de götür diye ısrar etmiş. O da götürürüm ama arabadan çıkmayacaksın"demiş. Deli Ahmet tamam deyince onu da almış ve Eminönü’ne gitmişler.
Sen arabada otur, ben bir yere uğrayıp geleceğim demiş. Şoför Ali gittikten biraz sonra arabanın yanından kaval çalarak satış yapan birisi geçiyormuş.
Deli Ahmet hemen çıkmış onun peşine takılmış, nasıl ikna etmişse ondan bir tane kaval almış ve çalarak sahil yolundan Sarıyer’ e doğru yürümeye başlamış. Tabii Şoför Ali arabanın yanına geldiğinde Deli Ahmet’ i bulamamış, paniğe kapılıp aramaya etraftakilere sormaya başlamış. Hiçbir sonuç alamayınca mecburen Sarıyer’e dönmüş.
O tarihlerde bizim ortak bir kum gemimiz vardı rahmetli babam onun kaptanlığını yapıyordu. Kumu yüklemiş, Kuruçeşme de depoya yanaşmış gemi boşalırken yemek yemek için lokantaya gitmiş.
Yemeğini yerken lokantanın önünden kaval çalarak geçen Deli Ahmet’i görmüş ve hemen kalkarak yanına gitmiş. Ahmet burada ne işin var kimle geldin, nereye gidiyorsun diye sormuş.
Deli Ahmet Şoför Ali’ ile geldim onun  şuralarda bir yerde işi var Fener’ e gideceğiz demiş. Babam Ahmet karnın aç mı diye sormuş aç değilim demiş. O zaman beni bekle yemek parasını vereyim Şoför Ali’ yi beraber bekleyelim demiş.
Hesabı ödeyip çıktığında Ahmet ortalıkta yokmuş. Arnavutköy taraflarına bakmış esnafa sormuş ama hiçbir bilgi alamamış.
Herhalde Şoför Ali geldi, beraber gittiler diye düşünerek gemiye gitmiş. Deli Ahmet kaval elinde yürüyerek Yeniköy’e kadar gelmiş, oradan geçerken  arabasıyla dağıtım yapan Şişko Mehmet’in kayınbiraderi Ahmet’i  tanımış ona nereden geldiğini sormuş, artık yorgunluktan şaşkın cevaplar verince arabasına almış ve Fener’e getirmiş. Bu arada Şoför Ali sıkıntı içinde ben şimdi Ahmet’ i kaybettiğimi nasıl söyleyeceğim diye ter döküyormuş.
Biraz sonra bakmış ki Ahmet caminin o taraftan geliyor. Çok sevinmiş. Ahmet’ e neredeydin meraktan öldüm demiş.
O da kaval çala çala geliyidum yolda Suphi’nin  Nurittin’e rasladım sonra ordan haboyle yuriye yuriye geldum demiş.

DELİ AHMET YEDEK MOTORCU!
Deli Ahmet dayısı Hurşit reisle balığa çıkıyormuş. Kürekli çift kancabaş zamanıymış. Deli Ahmet dayısının motoruyla yedek motorculuk yapıyormuş. Palamut’a mola etmişler, ağı çekmişler balığı bocilike sıkıştırmışlar. Artık sıra balığı yedek motora yüklemeye gelmiş. Kayıkların birinin palacısı Şişko Ali imiş. 
Ali abim anlatıyor; Balığı bociliğe sıkıştırdık, yedek motora yanaşması için işaret ettik. Yedek motorda Yamyamın Burhan’ la Deli Ahmet vardı. Motor hareket etti tam yolla üzerimize gelmeye başladı. Baktım dümende Deli Ahmet var . Hiç yol kesmeden geliyor. Bağırıp ağır yola almasını söyledik ama hiç dinlemedi. İki kayığın tam ortasına tam yolla geliyordu. Arkadaşlara atlayın denize dedim yoksa hep kıracak bizi. Hep birden denize atlayıp kayıklardan açıldık.
Bu olayı Deli Ahmet’ e sordum Ahmet abi ne yaptın,orada kim vardı dedim.
Deli Ahmet anlatıyor; Kancabaşlardan işaret edup bizi çağirdile. Yamyamun Burhan uyiyidi . Oriya bi demir vardi oni haboyle ileri doğri ittum. Yan taraftaki yol vereceği da buktum tam yol verdum. İki kancabaşun haboyle tam ortasina tamyollan gitmağa başladum. Bida baktum Şişko Ali’ lan oteki tayfala hepsi denize atladi. Oyle tam yollan iki kayiğun arasina girdum. Ağlar pervaneye sarildi makine istop etti. Baluklar yirtilan ağdan hep kaçti.
Peki sonra ne oldu diye sordum.
Dayim çok kizdi kancabaşun basamağini aldi onlan beni çok fena dovdi.

17 Şubat 2013

Yeni Anayasa yapmanın şartları!

Elektronik posta yoluyla dolaşan Yargıtay Onursal Cumhuriyet Başsavcısı Sabih Kanadoğlu’nun anayasa yapımı ile ilgili görüşleri bir hukuk dersi niteliğinde.

İşte Sabih Kanadoğlu’nun Yeni Anayasa konusundaki görüşleri:

1. Bu meclis dört yıl için yasama yetkisi almıştır.

2. Meclis üyeleri mevcut anayasaya sadakat yemini etmiştir.

3. 1. ve 2. Maddede belirtilen nedenlerle bir yeni anayasa yapma yetkisi yoktur.

4. Yeni bir anayasa yapma şartları oluşturmak için;

a. Evvela halkın yeni bir anayasa isteyip istemediği referanduma sunulur.

b. Nitelikli çoğunlukla kabul edildiği takdirde barajsız bir seçimle bir kurucu Meclis oluşturulur.

c. Bu kurucu meclisin hazırlayacağı yeni anayasa taslağı yeniden referanduma sunulur.

16 Şubat 2013

Eski kullandığımız paralara yolculuk (5 )

BEŞ YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 03 Haziran 1968
Basılan miktar:13 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
BEŞ YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 01 Eylül 1971
Basılan miktar:25 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
BİN LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 29 Mayıs 1978
Basılan miktar:106 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
BEŞ MİLYON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 06 Ocak 1997
Basıldığı yer: Banknot matbaası
ON MİLYON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 05 Kasım 1999
Basıldığı yer: Banknot matbaası
YİRMİ MİLYON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 05 Kasım 2001
Basıldığı yer: Banknot matbaası
----------------------------------------------------
Paralara yolculuk burada bitiyor

12 Şubat 2013

Eski kullandığımız paralara yolculuk (4 )

BEŞ YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 16 Şubat 1959
Basılan miktar:2 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BEŞ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 25 Ekim 1981
Basılan miktar:41 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 01 Ekim 1964
Basılan miktar:50 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
BEŞ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 08 Ocak 1968
Basılan miktar:3 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
ON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 04 Temmuz 1968
Basılan miktar:213 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
YİRMİ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 15 Haziran 1966
Basılan miktar:50 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
-----------------------------------------
Paralara yolculuk sürecek

8 Şubat 2013

Eski kullandığımız paralara yolculuk ( 3 )

İKİ BUÇUK LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 27 Mart 1947
Basılan miktar:43 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BEŞ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 10 Kasım 1952
Basılan miktar:40 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
ELLİ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 01 Aralık 1951
Basılan miktar:4 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
ON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 26 Ekim 1953
Basılan miktar:30 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
İKİ BUÇUK LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 03 Ocak 1955
Basılan miktar:20 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 04 Ağustos 1958
Basılan miktar:11 milyon adet
Basıldığı yer: Banknot matbaası
-------------------------------------------
Paralara yolculuk sürecek
 

6 Şubat 2013

Eski kullandığımız paralara yolculuk ( 2 )

BEŞ YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 25 Nisan 1942
Basılan miktar:25 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BİR LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 25 Nisan 1939
Basılan miktar:32 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 15 Ağustos 1942
Basılan miktar:9 milyon adet
Basıldığı yer: Almanya
ELLİ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 25 Nisan 1942
Basılan miktar:6 milyon adet
Basıldığı yer: Amerika
ELLİ KURUŞ:
Piyasaya çıktığı tarih: 26 Haziran 1944
Basılan miktar:40 milyon adet
Basıldığı yer: Almanya
ELLİ KURUŞ:
Piyasaya çıktığı tarih: 26 Haziran 1944
Basılan miktar:40 milyon adet
Basıldığı yer: Almanya
--------------------------------------------------------------
Paralara yolculuk devam edecek

2 Şubat 2013

Eski kullandığımız paralara yolculuk ( 1 )

Kimimiz pul koleksiyonu yapar, kimimiz de para biriktirirdi. Bizim gençliğimizin vazgeçilmez tutkusuydu bunlar.
Şimdilerde böyle bir hobi yok gibi.
Birkaç yıl önce Oyak Bank’ın bir takvimi elime geçmişti. Geçmişte kullandığımız paraları toparlamış ve güzel bir çalışma yaptırmışlardı. O paraların sayfalarını gençlik alışkanlığı ile saklamıştım. Şimdi bu paraların resimlerini sizlerle paylaşıyorum. İlgilenen olursa bundan mutluluk duyarım.
BİR LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 05 Aralık 1927
Basılan miktar:39 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BEŞ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 05 Aralık 1927
Basılan miktar:9 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BEŞ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 15 Ekim 1937
Basılan miktar:14 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
ON LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 16 Mayıs 1938
Basılan miktar:8 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
İKİ BUÇUK LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 25 Nisan 1939
Basılan miktar:32 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
BEŞ YÜZ LİRA:
Piyasaya çıktığı tarih: 15 Haziran 1939
Basılan miktar:1 milyon adet
Basıldığı yer: İngiltere
----------------------------------------------------------------
Paralara yolculuğumuz devam edecek