2 Haziran 2008

En ekolojik ürün DUT. Bol bol tüketin!...

Bugünlerde piyasada dut görünmeye başladı. Biliyorsunuz dutun ömrü çok kısa. Toplandıktan sonra hemen tüketilmesi gerekiyor. Bu nedenle de piyasada uzun müddet duramıyor.
Geçenlerde televizyon programında bir uzman, en doğal meyvenin dut olduğunu söylüyordu. Dutun yetişmesinde hiçbir kimyevi maddenin kullanılmadığını açıklıyordu.
Gerçekten dut çiçekten üremiyor. Doğrudan doğruya meyve veriyor. Bu nedenle kurt barındırmıyor içinde. Tarımsal ilaç istemiyor. Onun de için dut en ekolojik ürün.
Dutun faydalarını sıralamak gerekirse; beyaz dut yapraklardaki aktif bileşenler, hücre paslanmasını önleyici, antioksidan ve damar sertleşmesini önleme gibi özelliklere sahip. Japon uzmanlar, dut yaprakların aynı zamanda yüksek kan şekeri seviyelerini düşüren bileşikleri içerdiğini ileri sürüyor. Dut, kalsiyum, demir, B1, B2 ve C vitamini yönünden zengin. Beyaz dut yaprakları idrar söktürüp, vücutta biriken suyu da boşaltıyor. Beyaz dutun 15-20 gram yaprağı, 3 su bardağı ile kaynatılıp içilebiliyor.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim Akın Abi. Dutun bu kadar yararı olduğunu bilmiyordum. Kayınvalidemin bahçesindeki dut ağacına çıkıp dün doya doya yedim. Bilseydim biraz daha yerdim...

Berceste dedi ki...

Nasıl özlemiştim dut zamanı Türkiye'de olmayı. Komşuların dut ağaçları sağolsun, mutlu mesut bol bol dut yiyorum :)

Ben bir de bir zamanlar ipek böceği yetiştiriciliğinde dutun önemini hatırlatmak istiyorum. Yaprakları ipek böceğinin tek besin maddesi. Zamanında bol bol dutluklar varmış Bursa ve çevresinde!

Esra dedi ki...

Dut, Avrupa'da bulunamayan meyvalardan biri. Nasil Istanbul'da her yerde karsimiza cikarsa, Avrupa'da da tam tersi. Tazesini bulmak mumkun degil. Dustugunde yerleri kirletse de Istanbul'da bahcemizdeki agactan taze taze yemeye bayiliyorum...

Adsız dedi ki...

Sayın ponto; Sizlerle iletişim kurabilmek için lütfen bir e-mail belirtiniz.. Saygılarımla.

Ferhanca dedi ki...

Dut ağaçtan yiyince çok zevkli..

Punto dedi ki...

Sevgili Suzan. Dutun ömrü çok kısa. Onun için ne kadar yenirse o kadar iyi.

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek; İstanbul'da olmanın şansını iyi kullan. Bol bol dut ye. son derece faydalıymış.

Punto dedi ki...

Sevgili Esra. Yazlıkta büyük bir dut ağacımız var. Bu yıl diğer meyveler çok az ürün verirken maşallah dut rekor kırıyor. Ben şöyle bir yöntem kullanıyorum; dutun altına ağ gerdim. Topraktan bir metre yukarıda. Hiç boşa gitmiyor dutlar. Biz olmazsak bile komşular ağdan hazır dutları alıp yiyorlar.

Punto dedi ki...

Sevgili İsimsiz. E-mail adresi belirtmem için isminizi ve neden istediğinizi bilmem gerekiyor. Ayrıca ismimim olmadığı bir mail adresim yok.

Punto dedi ki...

Sevgili Ferhanca. Haklısın. Dutu hemen tüketmek gerekiyor.