5 Şubat 2009

Korsanlar gemileri nasıl soyuyor?

Son zamanlarda artan korsan saldırılarıyla ilgili beraber çalıştığım arkadaşlarımın başlarından geçen olayları sizlerle paylaşmak istiyorum. Hikaye-1 :
Nijerya’ ya sefer yapan bir gemide çalışan arkadaşımın başından geçenler:
Nijerya’ da yük alacakları limana gitmek için nehirden yukarıya çıkmaları gerekiyormuş. Yalnız nehir bir çok tehlikelerle dolu olduğu için nehir girişinde acenta vasıtasıyla para karşılığı güvenlik görevlileri tutuluyormuş. Nehirde ilerlerken ağaçlardan atlayan, botla gemiye çıkmak isteyen korsanlar oluyormuş. Bu güvenlikçiler ağaçlardan güverteye atlayanları vuruyor, botla gelip çıkmak isteyenlerin parmaklarını, ellerini palayla kesiyormuş. Şayet güvenlikçi almazsanız soyulmanız kaçınılmazmış. Bu arada can güvenliğinizde olmuyormuş.
Hikaye-2 :
Diğer arkadaşımın anlattığı olaysa şöyle:
Otuz altı bin tonluk eski bir dökmeci gemisiyle son seferlerine gidiyorlarmış. Yüklerini Bangladeş’ te boşaltıp gemiyi Hindistan’ da hurdaya verecekler, hava yoluyla da yurda döneceklermiş.
Bangladeş’ te pilot alıp orada da nehirden yukarı çıkmaya başlamışlar. Baş demir ırgatlarında arıza olduğunu pilota söylemişler. Pilot da "üç bin dolar verirseniz sorun çıkarmam yoksa durumu otoritelere bildiririm" demiş.
Gemiden o parayı verememişler. Yanaşacakları yere gelmeden akşam olmuş, nehirde uygun bir yere demirlemişler.
Sabah hareket edecekleri zaman pilot parayı alamadığı için “ırgatınızı yaptırın, ondan sonra kalkabilirsiniz” demiş. Durumu şirkete ve acenteye bildirmişler. Gemiye o gün tamir ekibi gelmiş, ırgatı söküp arızalı parçayı alıp gitmişler. Parçanın onarılıp gelmesi tam kırk gün sürmüş. Bu süre içinde geceleri gemiye botla yanaşan korsanlar çıkıyormuş. Gemi personeli her tarafı kilitliyor, hazırladıkları sopalarla ve kalın kablolardan yaptıkları cop gibi şeylerle gemiyi savunuyormuş.
Bazı geceler korsanlar ilerliyor, gemi personeli sıkı bir direnişle onları baş tarafa kadar sürüyor, tekrar döğüşe döğüşe geri çekiliyormuş.
Allah’tan ufak tefek yaralanmaların dışında can kaybı olmamış. Bu böyle geminin arızası giderilinceye kadar devam etmiş.
Gündüzleri gemiye teknelerle satıcılar geliyormuş. Arkadaşım gelen satıcıların arasından bazılarının gece gemiye çıkan korsanlardan olduğunu görüp “tanıyorduk ama bir şey diyemiyorduk” diye anlatıyor.
Kırk gün sonra arıza giderilmiş, yüklerini boşaltıp, gemiyi Hindistan’ da sökülmek üzere hurdacıya teslim etmişler.

Hiç yorum yok: