25 Ekim 2009

İkinci kez meyve veren ERİK AĞACI!

Yukarıdaki fotoğrafın çekiliş tarihi 24 Ekim 2009. Sonbaharın ayak seslerinin yavaş yavaş duyulduğu, bazı ağaçların yapraklarını sarartıp, yere süzüle süzüle gönderdiği tarih.
Yer bizim site. Dallar sıradan bir erik ağacının dalları. Öyle bir ağaç ki etrafı betonlarla kaplanmış, kökler su bulabilmek için toprağın derinliklerine doğru yol almış.
Erik baharda çiçek açmış, meyvelerini vermiş. İşini bitirmiş artık. Kışın gelmesini, yapraklarını döküp yeniden filizlenmeyi, çiçek açmayı ve meyve vermeyi bekliyor.
Beklenmedik bir durum var şimdi. Bu ağaç yazın ortalarında yeniden çiçek açtı ve fotoğrafta gördüğünüz meyveleri verdi. Öyle çok meyve yok ancak 6-7 tane var.
Bu meyveler ne kadar daha büyür, eriklerin ikinci meyve zamanları normal midir bilemiyorum.
Bildiğim bir şey var; gerçekten doğada bazı şeylerin değiştiği!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

sayın punto erik ağacı ile ilgili yazınız okudum benim çocukluğum da da yayla da erik ağaçları ikinci bir meyve verirdi ayrıca tadı farklı olur sayısı da beş ve onu geçmezdi. ayrıca ben 54 yaşındayım selamlar kolay gelsin

Punto dedi ki...

Sevgili Adsız; erik ağacının yaylalarda ikinci kez meyve verdiği doğrudur. Beni şaşırtan İstanbul'un göbeğinde bizim sitede bunun olması. O erik 10 yıllık. Sadece bu yıl ikinci meyvesini verince bir şeyler oluyor diye düşünmek zorunda kaldım.