15 Kasım 2009

Son yılların en güzel yemek tarifi!

Onu tanıdığımda daha doğrusu Milliyet'in yazıişlerinde birlikte çalıştığımızda yazı yazmıyordu, ama çarpıcı, kimsenin aklına gelmeyecek zeka dolu başlıkları ve haber spotları ile dikkat çekiyordu. İzmir'den gelmişti, İstanbul basınında kendini yalnız hissediyordu. Dürüstlüğü, samimiyeti ilgimi çekmişti. Dost olduk. Ailece görüştük. Milliyet'ten ayrılıyorum dediği gün çok üzülmüştüm. Gittiği her yerde başarılı olacağına emindim. Öyle de oldu.
Aklına geldiğimde beni arar, hal hatır sorar.
Bugün Türkiye'nin bana göre en etkili yazarlarından biri.
Her yazısında onun kıvrak zekasını görmek mümkün. İyi ki yazıyor, hem de geldiğimiz bu ortamda.
Sevgili kardeşim Yılmaz Özdil'den bahsediyorum. Onu zaman zaman bu blogda misafir ediyorum.
İşte yine çok güzel bir pazar yazısı ve son yılların en güzel yemek tarifi:


Patlıcan

Türkiye bayılır patlıcana...
Çeşit çeşit yemeği olur.
Yazarken bile insanın ağzı sulanıyor.
Parmaklarını yersin.
Ama, parmaklarını yediğinle kalırsın.
Vücuduna zerre faydası olmaz.
Besin değeri fakirdir.
Vitamini sıfıra yakındır.
Doyuyorum sanırsın...
Zayıflatır!
Çocuklara tavsiye edilmez.
Çünkü, nikotin içerir.
Uyuşturur.
.......
Patlıcan’dır, açılım...
Çiğne çiğne, hikâye.
........
Hükümet mesela...
İmambayıldı.
.......
Muhalefet desen...
Musakka’cı.
İmambayıldı’da kıyma yokmuş...
Bu iş zeytinyağlı olmazmış, filan.
......
DTP, oturtma...
Fırsat bu fırsat, Habur’da da oturtuyorlar, Meclis’te de.
......
İmralı aşçısı ise, Roj TV’den tarif veriyor, açacan, açmazsan, döşücem mayını, pat’lıcan.
......
Meclis lokantasından dövüle dövüle atılan şehit aileleri de soruyor haliyle, “Onunki can da, benimki patlıcan mı?”
......
Sezen Aksu konuşur, şak şak şak, alkışlarlar, Kevin Kostnır konuşur, şak şak şak, alkışlarlar... Nedir bu?

Şakşuka.
.......
Küreseldir, topan...
O yüzden, yalaka basın ahaliyi iştaha getirmek için yazar durur,

“Belki yarın, belki yarın da yakın, Brüksel lahanasının yerini alacak, topan patlıcanım...”
......
Çankaya?
Hünkârbeğendi.
........

Türkiye’de hıyardan sonra en bol sebzedir patlıcan...
Tek sorunu vardır:
İnsan yer, hayvana ver, yemez.

Hiç yorum yok: