15 Haziran 2010

" Babam, tadı damağımda kaldı"!

Pazar günü Babalar günü. Şimdiden babamı ve bu dünyaya veda etmiş babaları rahmetle anıyorum. Tüm babaların babalar gününü de sevgili can dostum şair SÜHEYLA TAŞÇIER'in "TENİMİN ALTINDAKİ TANRIÇALAR KİTABINDAN" en "baba" şiiriyle baş başa bırakarak kutluyorum:


BABAMA

babam tadı damağımda baldı
o sabah kalkamadı
peteklerden akıttın zehrini tanrım

gözlerimde ölüm ağırlığı
annemin yangınına koştum
deli rüzgar gibi dolanıyor annemin sesi
taş duvarlar sarsıldı
altındağda kerpiç evler yıkıldı

ölüm bu kadar kötü mü baba

çocuğun sağı solu belli olur mu
aklım sabah vereceği iki bucuk lirada
komşu kızı neclaya
sucuklu tost alacaktım
ayakkabı sözü de vardı
ben erkek kızıma ayakkabı alacağım
biliyor musun baba
erkek kızın avuç açmadı

babam tadı damağımda baldı
o sabah kalkamadı
peteklerden akıttın zehrini tanrım

keskin kahverengi gözlerin
soyumdan aldığım
iri siyah gözlerimde kaybolmuştu
oda çıplak
annem çıplak
biz çıplak
sokak çıplak
ay yok
gece çırılçıplak

ağlayan mor yüzlü kalabalık
duvarlarını yaptığın mezarlığa götürürken seni
çocuğun sağı solu belli olur mu
kardan adam yapıyordum
buldum
buldum gözlerini buldum
kardan adamdan bakıyordun baba

bahara kadar kar kalkmadı mezarından
esmer tenin toprak kokuyor
mezarına gide gele derken büyüdüm
mezar taşın gibi durgun değil yaşam
insanlık adına
güzellik adına suç işliyorum
puştlar
her gün beni yargılıyorlar

annemden dinledim öykünü
ardına on bir çocuk bırakıp giderken
ağzında götürmüşsün altın dişlerini
mertliğe sığar mı baba

ağabeyim geldi yıllar sonra koynuna

arısına da
peteğine de
balına da

yaşamı
kazma ve kürek sesinde dondurmuş
gömücülerin elinden
kovboy ıslığı edesıyla aldım sermayemi

yüreğimdeki dikenlerle
bozdurdum her bir dişini
odun
kömür
çıra derken
patates soğan çuvalla
komşulara o kış pirinç bile verdik

annemin sesi dinlendi

sen kırk sekiz yaşında kaldın
ben senin yaşına yaklaştım

annem
annem senden çok büyük

baba

Hiç yorum yok: