27 Eylül 2008

Ramazan ya da Şeker Bayramı! Ne fark eder ki!

KAHVALTININ ÖNEMİ :Bu bayramın Arapçadaki adı 'Iyd ül-fitr'dir. Fitr kelimesi Arapça'da kahvaltı anlamına gelir ve ramazanın bitimiyle birlikte yapılan ilk kahvaltıyı ifade eder. Bunun için ben de dostlarıma bizim yaptığımız gibi tüm aile bireylerinin toplanıp birlikte güzel bir kahvaltı yapmalarını öneririm.
Öncelikle tüm dostlarımın Şeker Bayramını bir başka deyişle Ramazan Bayramını kutlarım. Dostlarımın bayramı aileleri ile birlikte neşe içinde geçirmelerini dilerim.
Biliyorsunuz uzun ramazan günlerinden sonra gelen bu bayrama kimimiz Ramazan Bayramı, kimimiz de Şeker Bayramı diyoruz.
Her iki isim de ülkemizde kullanılmaktadır ve bu konuda da bir tartışma açmanın gereği de yoktur. Boş yere tartıştığımız o kadar çok konu var ki!...
Bayramınızı kutlar, sağlıklı günler dilerim.

18 yorum:

Eya dedi ki...

Sevgili Punto... benimde Ramazan´dan sonra hep hvesle bekledigim ve ailemizde cok önem verilen birseydir ilk kahvalti.Beyler namaza gider,gelir...Ailenin en büyügünde toplaniliri ve birlikte kahvalti edilir.Bayramlasilir.Bende sizlere seker tadinda bir kahvalti ve Bayramda güzel günler diliyorum,sevgiler...

Zehra

Punto dedi ki...

Teşekkür ediyorum Sevgili Zehra. Umarım "o kahvaltı" tüm ailelerin vazgeçilmezi olur.

reality dedi ki...

Doğusu eski bayramları özlüyor
sizin bizim neslimiz.Şimdi ki
çocuklar biraz şanssız gibi...
Aileniz ile sağlıkı,mutlu,güzel bir bayram dilerim.
Sevgilerimle,
sunny

Punto dedi ki...

Sevgili Sunny; Ben de iyi bayramlar dilerim. Korkum, bayramların asıl amacının giderek yok olmasıdır.

Adsız dedi ki...

Benim de bayramin en sevdigim anidir sabah kahvaltisi...Evin erkekleri namazdan gelir, guzel bir sofra kurulur, bol sohbetli bir kahvaltimiz olur.
Dediginiz gibi ha seker ha ramazan bayrami. Yillar boyu sorun yasamadik simdi tartisma acildi. Ben yine de seker bayrami demeyi tercih ettim.

Iyi Bayramlar

Mine

Muharrem Kaptan dedi ki...

Akın abi iyi bayramlar.Ben bayram kahvaltısını ailesiyle değil iş arkadaşlarımla deniz üzerinde Sinop limanında demirde bekleyen gemimde yapacağım.Bayramla birlikte bu ayırımları getirenlerinde aklıselim olmaları dileğiyle.Herkesin bayramını kutluyorum.
İYİ BAYRAMLAR/Muharrem

Ferhanca dedi ki...

Bayramınızı kutlar sağlıklı, mutlu, umut dolu günler dilerim.
size ve eşinize selamlar ,sevgiler..

Punto dedi ki...

Sevgili Mine; Şeker Bayramını kutlar, sağlıklı nice bayramlar dilerim.

Punto dedi ki...

Sevgili Muharrem; Kaptanlığın zor yanlarından biri de gurbette yaşamak. Ben de bayramını kutlarım. Sizinkilerin de bayramını kutluyorum.

Punto dedi ki...

Sevgili Ferhanca; teşekkür ederiz.

MorKoyun dedi ki...

Iyi bayramlar:)

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Morkoyun. Ben de sağlıklı güzel günler dilerim.

Berceste dedi ki...

Birlik, beraberlik anlamına gelen bir Bayram'ın isminden bile ayrılığın çıktığı bu günlerde, birlik beraberliğimizin bozulmayacağı, mutlu, sağlıklı, esenliklerle dolu nice Bayramlar Akın amca. Bu arada kaptanlar uzakta ama gazeteciler bayramda evlerinde mi?

B5 dedi ki...

Sevgili Punto Amca,
Eger yakinda olsaydim ziyaret etmek istediklerimden olacaktiniz.
Iyi bayramlaaar!
Sevgiler,

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek; biliyorsun denizcilik ve gazetecilik ağır meslek sayılıyor. Kaptanlar gibi tabii gazeteciler de bayram gazetesinin iptalinden sonra iş başında.

Punto dedi ki...

Sevgili B5 ne güzel bir sürpriz olurdu. Teşekkür eder ben de gurbet ellerde sizlerin bayramını kutlarım.

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Punto amca, bayramınız kutlu olsun. Ellerinizden öpüyorum :O).

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Burcu.