20 Mart 2014

Minareyi çalan kılıfını da hazırlar!

Meclis çalışmalarını izlediniz mi hiç? Emekli olunca zaman zaman izliyorum çalışmaları.
Tabii saat 19.00’a kadar olanları.
Başkan Meclis’i açıyor.
Diyelim ki sırada bir yasa tasarısı var. Maddeler tartışılacak. Muhalefet önergelerini veriyor. Örneğin “ile” kelimesi “veya” ile değişsin. “Cümle düşüklüğü var düzeltilsin” gibi.
Başkan komisyona soruyor “katılıyor musunuz?
Cevap hazır; ”Katılmıyoruz”.
Başkan hükümete soruyor “katılıyor musunuz?
Cevap hazır; ”Katılmıyoruz”.

Önerge sahibine söz veriliyor. O da yasayı bir kenara bırakıp halka duyurmak istediklerini anlatıyor. Sataşma varsa iktidarın nöbetçileri hemen cevabı veriyorlar.
Oylama yapılıyor.
Kabul edenler etmeyenler.
Kabul edilmemiştir.
Bu çizgi salondaki 30-40 kişi ile böyle devam edip gidiyor.
Meclisimiz böyle çalışıyor ne yazık ki.

Gelelim fezlekelere.
Dört bakan hakkındaki fezlekeler Meclis’e geldi gelmesine de CHP ve diğer iki muhalefet partisi istedikleri sonucu alamadılar. Fezlekeleri Meclis’te okutamadılar.
Neden mi?
İktidar partisinin karşı adımlarından.

Şimdi bu adımları izleyelim:
Birinci adım; Soruşturmayı yürüten savcıları değiştirme,
İkinci adım; Bakanlığa gelen fezlekeleri geri gönderip zaman kazanma;
Üçüncü adım; Olağanüstü toplanan Meclis’te başkanlık yapacak vekili o sabah yeni çizelge ile değiştirme;
Dördüncü adım; Soruşturmanın gizliliğini ileri sürüp fezlekelerin okunmasını engelleme;
Beşinci adım; Elli beş imza ile soruşturma komisyonu kurma teklifini kabul ettirme;
Altıncı adım; Kuşa dönmüş iddialar üzerine komisyonda rapor hazırlama;
Yedinci adım; Raporu oylama ve reddetme;
Sekizinci adım; Bakanların yüce divanda yargılanmasını genel kurulda önleme.
Ne demişler minareyi çalan kılıfını da hazırlar.

Hiç yorum yok: