21 Haziran 2007

Türkçe konusunda çok önemli bir kaynak!...

DDD etkinliğimizde bu kez Sevgili Selen’e( Yanya'dan Evenez'e) konuk oluyoruz. Sevgili Selen “hece yapısı ve satır sonunda kelimelerin bölünmesi'”ni inceliyor ve yazısına şöyle başlıyor:
"Dilbilgisi konusunda tüm okul hayatım boyunca en keyif aldığım derslerden biriydi. Bu sebeple de birçok kuralı günlük konuşmamın temeli olarak özümsedim. DDD etkiliği sayesinde de unuttuğum birkaç ince noktayı hatırlama şansım oldu.
Türkçe gibi kuralları çok karışık ve çeşitli olan bir dili öğrenmenin zor olduğu günümüzde özellikle öğretmenlerimize çok iş düşüyor. Her birimiz dilimizi ne kadar iyi ve kurallarına uygun olarak konuşursak, yeni nesillere de bunu o kadar iyi şekilde aktarabiliyoruz…Dil yaşayan bir varlık ve çok hızlı değişiyor. Bu sebeple kuralları zaman zaman hatırlamak ve günlük dildeki yanlışlarımızı düzeltmek gerekiyor. Hecelemenin ve satır sonunda kelimelerin ne şekilde bölüneceğinin konuşmamıza bir etkisi olmasa da yazım üslubumuza çok büyük katkısı var. Bir yazıda kelimelerin doğru yazılması, noktalama işaretleri ve paragraflar ne kadar önemliyse, satır sonunda kelimeyi hece bitiminden bölmek de o kadar önemlidir. Bu sebeple yazımın size de hatırlatıcı ve faydalı olacağına inanıyorum”.

Punto Amca olarak şunu itiraf etmek istiyorum; Etkinliğe başlarken bu kadar güzel yazılar hazırlanacağını ve sanal ortamda çok önemli bir kaynak yaratacağımıza inanmamıştım. Şimdi görüyorum ki müthiş bir kaynak oluşuyor. Tüm dostlarıma tekrar teşekkür ediyorum.
Yanya'dan Evenez'e uğramayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok: