15 Aralık 2007

Bağışın gerçek adresi Mehmetçik Vakfı!...

Bizim sitede bir geleneğimiz var. O cumartesi bir işimiz yoksa site yönetim odasında toplanırız. Genelde biz gazeteciler ve birkaç dostumuzla birlikte.
Sitenin sorunlarını tartıştığımız bir gündür cumartesileri.
Bu cumartesi bir misafirimiz vardı; Mehmetçik Vakfı’nın Maslak akaryakıt istasyonu (Opet) müdür yardımcısı Emekli Yarbay İlhan Çakır.
Çakır, bize vakfın çalışmaları ile birlikte Maslak Opet akaryakıt istasyonu ilgili de bilgi verdi. Bunları biliyor olabilirsiniz; ama yine de bilmeyenler için sizlerle paylaşıyorum bu bilgileri:
Maslak Opet’in tüm geliri Mehmetçik Vakfı’nın. Türkiye’de en çok cirosu olan istasyon. Halkımızın ordusuna olan sevgisinin tipik göstergesi.
Vakfın Türkiye genelinde üç istasyonu var; Biri Maslak’ta diğer ikisi karşılıklı olarak Kurtköy'de. Bunun dışındaki Opet’lerle bir ilgisi yok vakfın. Diğer Opet’lerin yüzde ellisi Koç grubunun, yüzde ellisi de Öztürk ailesinin.
Emekli Yarbay Çakır, bize kurban bağışları ile ilgili de geniş bilgi de sundu. Kesilen kurbanların etlerinin sadece şehit ailelerine dağıtıldığını anlattı.
Biz aile olarak, kurbanın kesilmemesi şartıyla vakfa bağış yapıyoruz.
Bu bağışı yaptığımız için de mutluyuz. Biliyoruz ki bu bağışlar gerçek yerlerine gidiyor.

Bu vesile ile tüm dostlarımın Kurban Bayramı'nı kutlarım.

26 yorum:

Sanem dedi ki...

Ben de sizin ve ailenızın kurban bayramını kutlarım Punto amca.

Bu sene geçen seneki rezaletlerden sonra önüme gelene D.fenerini anlatıp, yapacaklarsa Mehmetçik Vakfı'na bağış yapmalarını anlatıyorum, umarım herkes duyarlı davranır. Yurtdışında pek duyulmuyor bu vakıflar, nereye gönderceklerini bilemiyor da olabilirler, konsolosluklar sanki uğraşmalı biraz.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Merhaba,
Biz de esimle birlikte Perşembe günü Mehmetçik Vakfına bağışımızı yaptık.Ve ben de üyesi olduğum gruplara bunun duyurusunu yaptım.Umarım çoğunluk Mehmetciklerimize bağışta bulunur.Bu ülkeyi halen ! savunan ve korumaya çalışanlar ASKERLERİMİZ.Onların da bize ihtiyacı var.

Saygılar,
Figen Karavaş

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Sanem; Mehmetçik Vakfı'nın internet adresi var. Ne şekilde ve nerelere bağış yapılacağı uzun uzun anlatılıyor. Ayrıca kurban derilerini de Türk Hava Kurumu'na veriyorlar.

Punto dedi ki...

Sevgili Figen; Benim oğlum da askerliğini Yüksekova'da yaptı. Askerlerimiz oralarda canlarını bizim için feda ederken entel takımının ordu düşmanlığını hazmedemiyorum.

Aslı dedi ki...

Ben de bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum sevgili Punto...
Vatan kavramını yüreklerinde hissedenlerin yapması gerekenler ve adresler belli. Mehmetçiklerimize vefa borcumuzu ödemenin tam vaktidir...

Aslı dedi ki...

Bu arada eğer kabul ederseniz sizi bloglar arasında uygulanan "sobe" oyununa davet ediyorum :) Görüşmek dileğiyle...

Punto dedi ki...

Haklısın Sevgili Aslı. Mehmetçiğimize çok şey borçluyuz.
Oyun için teşekkür ederim. Bayramdan sonra katılırım.

Ferhanca dedi ki...

Bayramınızı kutlar eşinize ve size sağlıklı, umut dolu günler dilerim.
sevgiler, saygılar.

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Ferhanca. Ben de size ve ailenize sağlıklı, mutlu günler dilerim.

mavimantar dedi ki...

Sevgili Akın abi.
Blogumda gerekçelerini belirttiğim nedenlerden dolayı bu bayramı sevmiyorum.
Ama biliyorum ki, bu bayramı hakkıyla kutlayacak olanlar da var.
Sizin ve ailenizin bayramını kutlar,sağlıklı,mutlu,bayram tadında günler dilerim...

Punto dedi ki...

Haklısın Sevgili Mavi Mantar; ben de yıllardır kurban kesmiyorum ama bağış yapıyorum.
Bayramların insanları özellikle birbirinden uzak akrabaları bir araya getirmesi ve yardımlaşma açısından sosyal bir olgu olduğuna inanıyorum.

Tijen dedi ki...

Akın Abi merhaba,
Dediğiniz çok doğru. Ben de o özelliğiyle hatırlamak istiyorum ya elimde değil, sokakların kana bulandığı günleri anımsıyorum ve kuzuların, koyunların gece boyu arka bahçede melemesini. Keşke dönüştürülebilse bu bayramlar. Size ve tüm ailenize sevgi dolu günler diliyorum, iyi ki varsınız.

Punto dedi ki...

Sevgili Tijen; bir gün mutlaka özlediğimiz şekilde kutlanacak bayramlar. Buna inanıyorum.

Punto dedi ki...

Sevgili Aynur teşekkür ediyorum. Ben de bayramızını kutlar, sağlıklı mutlu günler dilerim.

B5 dedi ki...

Bizden iyi bayramlar Punto Amca!
Bu bayrami tam benim tercih edebilecegim sekilde kutlamissiniz.
Oyle ki hic hoslanmadigim -kurban- ismini, bagis ve yardim bayrami olarak degistirdim ben kafamda...
Nitekim kucuklugume ait, bu bayrama dair, cok hos anilarim yok Istanbul'da. Umarim o sahneler yasaktir artik. Ozellikle cok göc almis semtlerde.
Sevgiler,

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili B5; kurban kesmenin mantığı da yardım. Bunu başka yollarla yapıp, üstelik gerçek yardıma muhtaç insanlara uluştırmak çok daha kutsal diye düşünüyorum.
Bağış ve yardım bayramın kutlu olsun. Sevgilerimle...

ERDIL dedi ki...

Sevgili Punto Bayraminizi kutlar.Sihhat,huzur dolu günler dilegi ile.

Berceste dedi ki...

Kurban için en güvendiğim, en güzel adresi yazmışsınız. Bizim için çarpışan, bizim için can veren aileler için, dürüstçe çalışan bir kurum. Üstelik çalışanları da gazilerimiz. Tıkır tıkır her sorunuza cevap veriyorlar. Kurban eğer kesilmişse, nerde, ne zaman, kime gittiğini söylüyorlar. İçim rahat yani. Hatta benzin istasyonu için en çok cirosu olan demişsiniz ya, bence vergi kaçakçığı yapmadıkları için öyle görünüyordur! Keşke her kurum böyle çalışabilse, o zaman canım ülkem nasıl kalkınırdı, dünya görürdü!

Size ve ailenize sevdiklerinizle, sağlıkla, mutlulukla geçireceğiniz nice Bayramlar diliyorum...
[Mete'nin mendili hazır mı? :) ]

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Punto Amca,
Size ve ailenize sağlıklı, mutlu ve huzurlu güzel bir bayram diliyorum.
Sevgilerimle...

Punto dedi ki...

Sevgili Erdil. Teşekkür eder, sağlıklı, mutlu bir bayram dilerim.

Punto dedi ki...

Sevgi ve huzur dolu bayram dileklerimle birlikte teşekkür ederim Sevgili Bocuruk.

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek; teşekkür ediyoruz. Biz de gurbet ellerdeki sizlerin bayramını kutluyor, sağlık,huzur ve mutluluk diliyoruz.
Mete'nin mendili hazır. Tek sorun salonun "Mete düzeninden" "bayram düzenine geçmesi"nde. Yarın işimiz iş. İnatcının elinden bazı eşyaları nasıl alacağız hep onu düşünüyoruz!...

Adsız dedi ki...

Punto Ağabey,
Sizin ve ailenizin (blog dünyası da dahil) bayramını kutlar, sağlıklı, sevgi ve barış dolu nice bayramlar temenni ederim.

Mine
http://drmine.blogspot.com/

Punto dedi ki...

Ben de bayramını kutlar sağlıklı, huzurlu, sevgi dolu günler dilerim Sevgili Mine.

*Ra dedi ki...

Punto amcam, merhabalar. sevdiklerinizle mutlu bir bayram geçirmeniz dileği ile. Utku'm da ellerinizden öper bu arada. Sevgiler.

Punto dedi ki...

Ben de mutlu, sevgi dolu günler diler, bayramını kutlarım. Utku'nun da gözlerinden öperim.