21 Aralık 2007

Sobe oyunundan Mete’ye öğütlere!....

Sevgili Aslı beni sobelemiş. Sanırım bazı sorular var cevaplanacak. Ben, Aslı ’nın hoşgörüsüne sığınarak farklı bir bakış açısı getirmek istiyorum bu oyuna.
Emekliliğini yaşayan biri olarak bazı prensiplerimi, yaşam felsefemden bazılarını sevgili torunum Mete’ye hitaben yazarsam, kimseye öğüt vermemiş olurum değil mi?
Ülkeni sev: Aklın diğer ülkelerde olmasın. Oralara git, bilgileri edin ama o bilgileri ülken için kullan.
Bayrağını sev: Millet olmanın en önemli unsuru bayraktır. Bayrağını sev, onunla gurur duy. Onun uğruna canını veren şehitlerimiz olduğunu unutma.
"Ne mutlu Türküm" diyeni sev: Atatürk’ün bize bıraktığı en büyük miras, ümmet bir toplumdan yarattığı millettir. Cumhuriyet'tir. Cumhuriyet’e sahip çık. "Ne Mutlu Türküm" diyeni sev. Unutma ki buradaki Türklük kavramı ırkçılık değildir. Milleti yaratan çimentodur. Bunu unutma, unutturma.
Yardımlaşmayı prensip edin: Hiçbir karşılık beklemeden hayatım boyunca yardım etmeyi ilke edindim. İş hayatında, özel hayatımda. Hatta bazı yardımlarımın yardım ettiğim kişiler tarafından bilinmemesinden mutluluk duydum. Sen de paylaşmaktan çekinme. Yardımı esirgeme.
Alçak gönüllü ol: İş hayatımda ve özel yaşantımda alçak gönüllü olmayı prensip edindim. Bir çok projemin birileri tarafından alınıp sahiplenmesine göz yumdum. Önemli olan o projenin şöyle veya böyle hayata geçmesi diye düşündüm. Sen de yüksekten bakma.
Fedakarlık özelliğin olsun: Çıkarlarım çatıştığında bile dostlarım için fedakarlık yapmayı mutluluk saydım. Sen de say.
Detaylara dikkat et: Özellikle iş hayatında doğruyu, yanlışı belirleyebilmek için en ince noktaya kadar araştırmayı benimsedim. Kulaktan dolma bilgilere güvenmedim. Sen de araştırmadan karar verme.
Dedikodulardan uzak dur: Dedikodulardan hep uzak durdum. Yanımda birilerinin çekiştirilmesine izin vermedim. Sen de verme.
Mesafeli ol: Özellikle iş hayatımda herkesle mesafeli olmaya özen gösterdim. Bunun çok faydasını gördüm. Sen de mesafe koymayı benimse.
Hak geçirme: Yöneticilik yaptığım dönemlerde çalıştığım insanlara eşit davranmağa çalıştım. Sen de yönetici olursan bu prensibimi unutma.
İşte benim hayat görüşlerim. Önümüzdeki bilinmeyen yollarda Mete’nin başına neler gelir bilemiyorum. Umarım benim prensiplerimden bazıları kulağına küpe olur ve o da benim gibi prensipleriyle yaşar.

8 yorum:

mavimantar dedi ki...

Sevgili Akın abi, küçük Mete sizin gibi bir dedesi olduğu için çok şanslı.Çünkü günümüzde unutulmaya yüz tutmuş-içi boşaltılmış hatta yerine "yükselen"leri(!) gelmiş olan bu yüce değerler Mete'ye miras.
Dediğiniz gibi,zaman ne getirir ne götürür bilinmez ama Mete bu değerlerin aydınlattığı bir yol ve bu yolda dedesi gibi yürüyen erdemli insanların olduğunu biliyor olacak.

Punto dedi ki...

Umarım öyle olur Sevgili Mavi Mantar. Biz bildiğimiz, izlediğimiz yolu gösterelim, gerisi Mete'ye kalsın.

Aslı dedi ki...

Bütün "Mete"lerin okuması, ders çıkarması gereken sözler bunlar...
Bütünleşmeye giden yol sağlam birey olmaktan,sağlam birey olmak bütün bu söylediklerinizden geçiyor... Değerlere sahip çıkan yeni nesil umut ediyorum...
Sevgilerimle...

etki alanı dedi ki...

Punto Bey,
Çocuklarıma bu ilkeleri öğretmeye çalışıyorum.Alt yapı tamamlanıyor.Yazınız bu değerler için tamamlayıcı maddeler.Şu an oğlum yanımda olduğu için ona okutuyorum.Kızım Kıbrıs'ta okuyor.Böyle yazıları okumak çok hoşuna gider.Edebiyatçı olduğu için sanırım bloğunuzun takipçisi olacaktır.Bir de sizi tanısa ,ayrılmaz yanınızdan ve garanti ediyorum ki sorularıyla sizi bıktırır bile...
Bayramınızı kutluyor,saygılarımı sunuyorum.
TüTü
(Hatırlayın lütfen,Ayşem'in dükkanında sizi uğurlarken,hoşçakalın yerine merhaba demiştim.Derin konuşmalarınız beni tarihe götürünce,gitmeyin demek istemişim demek ki)

Punto dedi ki...

Sevgili Aslı; Yeni nesilin de değerlerimize sahip çıkacağına çok inanıyorum. Arada defolular olacaktır -bugün olduğu gibi- ama yine de çok ümitliyim.

Punto dedi ki...

Sevgili Tütü; teşekkür ederim. Hatırladım sizi. O kargaşa ortamında benimle ilgilenmek, beni dinlemek inceliğinde bulunmuştunuz.
Yine gelirim. Hep niyetleniyorum ama Ayşem bir türlü kürkçü dükkanına uğramıyor ki.

Berceste dedi ki...

İlkeleriniz o kadar siz ki! Yani o kadar sizi derin derin yansıtıyor ki... Çoğu insanın ilkeleri vardır ama hayatta uygulayamaz. Hani duvar yazısı gibi kafasının içinde biryerlerde durur. Ama sizinkiler gerçekten uygulanan ilkeler. Sizi tanıyan birisi çok rahat farkeder. Yardım ilkeniz ile en ihtiyaç duyulan anlarda karşılaşan biri olarak iyi ki varsınız diyorum. İyi ki Mete'ye bu ilkeleri öğretiyorsunuz diyorum. Nice senelere bu ilkelerle diyorum...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Dilek; umarım Mete de bu ilkeleri benimser ve bazılarını da uygular.