27 Aralık 2007

2008 yılını karşılamağa hazırlanırken!...

Yeni yıla girerken bazen lapa lapa kar yağardı. Tüm yılbaşı kartlarında "kar" sembol olarak kullanılır. Geçen yıl gelmedin. Susuzluktan kıl payı kurtulduk. Ne olur bu kış gel ve barajları doldur. Özlettin kendini artık!...
Yıllardıryılbaşı hep tartışılmıştır ülkemizde. 2008 yılı gelirken yine aynı tartışmaları görürsünüz ortalıklarda.
Oysa yılın birinci günü tartışmaları beni hiç ilgilendirmiyor.
Işıklarla donatılmış çam dalları, hediyeler, gece yarısı yemeği. İsa’nın 25 Aralık’ta doğması, Beytüllahm'da bir ahırda dünyaya gelişi beni hiç ilgilendirmiyor.
Yılbaşının Îlkçağ'dan beri, Güneş'in doğuşunu selâmlamak amacıyla çeşitli eğlenceler düzenlenerek karşılaması, eski Mısırlılarda aynı gün, ışığı temsil eden yeni doğmuş bir çocuğu kutsamaları, Tanrı Mitra'ya tapan Eski İranlılarda ise 25 Aralık'ın kutlanması beni hiç ilgilendirmiyor.
IV. yüzyılda Hıristiyan kilisesinin, bu puta tapma inancı yerine, aslında gerçek tarihi bilinmeyen İsa'nın doğumunu kutlamayı benimsemesi, beni hiç ilgilendirmiyor.
Çiçeklerle, mumlarla, rengârenk süslerle bezenen çam ağacının, Kelt papazlarının tanrıları için süngülerini astıkları meşe ağacının yerini almış olması, sonra da bu ağacın Ortaçağ'da, dinsel konulu sahne eserlerinde cennet ağacı olarak ortaya çıkması beni hiç ilgilendirmiyor.
Kuzey ülkelerinde eski bir geleneğe göre, her evde bütün Noel gecesi boyunca Güneş'in geriye dönüşünü hatırlatmak için kocaman bir odunun yakılması, İsveç'te bugün de genellikle ocaklarda yakılmakta olan bu odunun yerini bazı Batı Avrupa ülkelerinde, 24 aralık akşamı, yani Noel günü ailece yenmek üzere yapılan Noel pastasının alması beni hiç ilgilendirmiyor.
Ülkemizde bir kısım insanların "bu geceye mahsus bir faâliyete katılmanın câiz olmadığını" söylemeleri, bir kısmının da "Dünya’nın kutladığı ve eğlendiği bu geceye katılmakta ve eğlenmekte bir sakınca bulunmadığını "söylemeleri beni hiç ilgilendirmiyor.
Türkiye'de yılbaşının 1935 yılından beri tatil günü olması beni hiç ilgilendirmiyor.
Yılbaşında ağaç süsleme geleneğinin ta Mezopotamya’dan gelmesi, ağaçları kutsal sayan Asurlularda yaprağını dökmeyen çam, servi gibi ağaçların bereketin ve ölümsüzlüğün simgesi sayılması beni hiç ilgilendirmiyor.
Yılbaşı kutlamalarının Osmanlı’da 1829’da başlamış olması, o yılbaşı İngiliz elçisinin Haliç’teki bir gemide büyük bir balo vermesi, davete katılan Serasker Hüsrev Paşa’nın eğlenceleri saraya ballandıra ballandıra anlatması beni hiç ilgilendirmiyor.
Refik Halit Karay’a göre mütareke devrinde Beyaz Rus akını başladıktan sonra yılbaşı kutlamalarının ülkemizde de başlaması, 1926 yılının son günü ilk kez Elektrik İdaresi’nin gece yarısı kentin ışıklarını "bir dakika" söndürmesi, 1931’de Teyyare Piyangosu’nun ilk özel yılbaşı çekilişi düzenlemesiyle yılbaşı eğlencelerinin yerleşmesi beni hiç ilgilendirmiyor.

Diyeceksiniz ki peki seni ne ilgilendiriyor?
O gece ailemle birlikte olmayı,
O gece mutlulukları, sevgiyi paylaşmayı,
O gece tüm dostlarımın ömür boyu mutlu olmalarını,
O gece dostlarımla bir çok güzellikleri paylaşmayı, iletişim kurabilmeyi,
O gece yeni yılın tüm insanlık için barış, huzur sağlıklı bir yaşam getirmesini,
O gece insanların paylaşmanın güzelliğini öğrenmesini,
O gece kavgaların, kısır çekişmelerin bitmesini,
O gece çocuklarımızın, gelecekte bizden daha güzel günler görmesini "dilemek ilgilendiriyor."
Peki sizi neler ilgilendiriyor acaba?

36 yorum:

Tijen dedi ki...

Ne güzel olmuş Akın Abi. Beni yazıdaki -özellikle- gelenekler kısmı ilgilendiriyor ama onun dışında, ben de yılbaşı gecesine özel ilgi gösterenlerden değilim. Her gün ne yapıyorsam, o gün de yine onu yapıyor olacağım. Tabii büyük ve sevgi dolu, coşkulu bir ailenin ortasında olmayı da arzulayacağım. Nice yıllara, tüm sevdiklerinizle.

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Tijen. Yazı aslında bir deneme olarak yazıldı.
Ben de yeni yılda sevgi dolu günler diliyorum sana.

Adsız dedi ki...

Ben bu yaziyi okudum da, beni neyin ilgilendirdigini dusunmek icin hicbir yorum yapmamistim.

Beni acaba insanlarin kafasina baris icinde, birbirine tahammullu, olgun yasamanin, kavga dovus ve savastan daha degerli, daha zor ama ugrasmaya daha yarasir bir sebep oldugu bu yil dank edecek mi, o ilgilendiriyor.

www.elifsavas.com/blog

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız,bende o gece hep ümit ederim.Yeni yıl sağlıklı ve güzel geçsin diye...Ama nedense bu seneye kadar,bir takım hoş olmayan şeyler yaşadım.2008 yılı toplam olarak 1'i temsil ediyormuş diyorlar.Yani herşeyin ilki olacakmış ve 2008 çok iyi geçecekmiş..Bende bunu umut ediyorum,sevgiler....

İpek Kuscu dedi ki...

Sevgili Punto,
umarım karşılaşırız ama görüşemezsek,
size ve ailenize sağlıklı ,mutlu bir yıl dilerim.
Yaramaz Can'ı da çok öpüyorum.
Sevgilerimle.

Punto dedi ki...

Sevgili Elif;umarım dediklerin insanların kafasına dank eder ama benim fazla ümidim yok açıkcası.

Punto dedi ki...

Sevgili Suzi; inşallah herşeyin ilki olur ve 2008 çok iyi geçer. Umut etmekten başka ne yapabiliriz ki.

Punto dedi ki...

Çoğu kez yürüyüş yapıyorum ama rastlaşamıyoruz Sevgili Çilek.
Ben de yeni yılınızı kutlar, ailenize ve size sevgi dolu bir yıl dilerim.

Berceste dedi ki...

Can, Mete'den daha meshur oldu galiba :) Miss Cilek'e once dogan torunun Mete oldugunu hatirlatayim dedim yorumlari okuyunca :)
Sorunuzun cevabi icin bir yazi da benden cikar ama ozet olarak sizin gibi degerli insanlarin bu dileklerini bizlere iletmeleri ilgilendiriyor Akin amca. Verdiginiz her bir mesaj digerinden daha degerli. Bilgiler de ayni sekilde.

Dun Iranli daha dogrusu Iran'dan gelmis ama Azeri kokenli arkadaslarimizin kizinin dogumgunune gitmistik. Orada kayinpederi Christmas kutlamasindan bahsediyordu Iran'da. Biz de sasirmistik. Ama sizin yazinizi okuyunca sebep anlasildi!

Yeni yila huzur, saglik, mutluluk icinde sevdiklerinizle birlikte girmeniz ve nice yeni yillara erismeniz dilegi ile...

Not: Linux'da Turkce karakterlere nasil gececegimi bulamadim. Esimin bilgisayardaki hesabindan girince boyle bir sorun yasiyorum...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Dilek. Olumsuzluktan olumluya giden ve bu arada bilgi de veren bir denemeydi benim yazım.
İran'ın da kutlama şekli benim de ilgimi çekmişti.
Ben de yeni yılın sizlere uğurlu gelmesini ve sevgi dolu geçmesini dilerim. Her şey istediğin gibi olur inşallah.

Aslı dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz sağlık dolu yıllar dilerim...
Sevgiler...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Aslı. Ben de mutlu bir yıl dilerim.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet dedi ki...

Tüm ilgilendikleriniz hep hayatınızda olsun.. Mutlu yıllar

Punto dedi ki...

Umarım öyle olur Sevgili Ayşegül. Ben de size mutlu ve sevgi dolu bir yıl dilerim.

*Ra dedi ki...

Punto amcam, bu kadar güzel bir yazının üzerine bir şeyler söylemek çok güç. Düşüncelerimize nasıl da tercüman olmuşsunuz. Sizi ilgilendiren tüm güzellikleri o gece yaşamanız ve yaşamamız dileği ile. Sevgilerimle. Mutlu yıllar.

Asortik Krep dedi ki...

İyi seneler demeye şöyle bir uğramıştım Punto Amca..
Kutlama anlayışına bayıldım :)
Anlatma yöntemine de ..

Selen dedi ki...

2008’in mutluluk, sağlık, başarı, bol kazanç ve mis kokulu yemekler getirmesi dileğiyle. İyi yıllar...

Punto dedi ki...

Sevgili Rabia; Evet. Umarım bu güzellikler, 2008'de hayatımızın bir parçası olur.

Punto dedi ki...

Sadece bir denemeydi yazı Sevgili Asortik Krep. Teşekkür ederim yazıyı güzel bulduğun için.

Punto dedi ki...

Sevgili Selen, yeni yıl umarım hepimizin "dileklerinin" yılı olur.

Ferhanca dedi ki...

Sizin dilemek istediklerinize ben de katılıyorum .İnşallah sizin dediğiniz gibi olur.Çocuklarımıza,gelecekte güzel Türkiye, Dünya kalsın.
Yeni yılınızı kutlar güzel ,umut dolu günler dilerim.

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Ferhanca. Dediğin gibi çocuklarımıza, torunlarımıza güzel bir Türkiye dileriz.

Tulosh dedi ki...

Aynı fikirdeyim Punto Amca. Bugün kimle karşılaştıysam, kiminle konuştuysam herkese mutlu yıllar diledim. Bundan öte ne olabilir ki?

Tüm Türkiye ve Dünya için sevgi dolu mutlu bir sene olsun 2008.
Sevdiklerinizle beraber nice mutlu yıllar geçirmenizi diliyorum Punto Amca. Sevgiler

mavimantar dedi ki...

Sadece yıl başlarında değil, her gün "ilgilendikleriniz" yanı başınızda olsun...
Mutlu seneler...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Tulosh. İnsanlar umutla mutluluğu beklerler. Bende de tüm insanlara mutluluk diliyorum.
Sevgiler

Punto dedi ki...

Hepimizin tüm günleri mutluluk içinde geçsin Sevgili Mavi Mantar.

Püstüklü Mama dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte dolu dolu bir yıl geçirmeniz dileğiyleç

Sevgiler...

Punto dedi ki...

Ben de yeni yılın size mutluluk getirmesini dilerim Sevgili Püstüklü Mama.

Mine dedi ki...

Dileklerinize ben de katılıyorum Punto Ağabey.
Nice mutlu yıllara!
Mine

Punto dedi ki...

Ben de mutlu yıllar diliyorum ve teşekkür ediyorum Sevgili Mine.

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Siz o kadar guzel derleyip toplamissiniz ki, Akin Abi, aklima birsey gelmiyor olumlulardan ekleyecek (Savas bitsin Dunya'da sadece yeter). Mutlu yillar size ve sevdiklerinize...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Alp ve Ege'nin annesi. 2008 hepimiz için mutlu günlerle geçsin diyorum ben de.

Esra dedi ki...

Beni de tum bu guzel dileklerin yaninda yeni bir baslangicin verdigi yeni bir umut ilgilendiriyor. Sayilar her zaman en iyi dostum oldu... Tarihte yapilan rakam degisikligi ilgilendiriyor. Bu degisikligin verdigi "yenilik" ilgilendiriyor... 365'i yeniden saymaya baslamak ilgilendiriyor...

Ve size "IYI SENELER" demek ilgilendiriyor...

IYI SENELER! :-)))
Esra

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Esra. Sana da ailenle birlikte mutlu günler diliyorum.

pecete dedi ki...

Muhteşem bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık. Sizi ilgilendirenler izniniz olursa bizi de ilgilendirsin demek istiyorum. "O gece" ve diğer günleriniz hep mutlu, sağlıklı ve huzurlu geçsin. Sevgiler.

Punto dedi ki...

Diğer yorumlarda da yazdığım gibi yazı sadece bir deneme idi.
Hepimizi ilgilendiren şeyler yeni yılda bizimle olsun Sevgili Peçete. Umarım yeni yılda kürkçü dükkanına daha çok uğrarsın.