2 Kasım 2008

Tezgahlarda bir Çin kökenli daha: PORTAKAL

Çarşı pazara çıktığınızda ne kadar çok Çin malları ile karşılaşıyoruz değil mi?
Her sektörü, ahtapotun kolları gibi sarmışlar.
Şaşıracağınız bir bilgi de ben vereyim size. Bugünlerde tezgahlarda yerini almaya başlayan "portakalın anavatanı da Çin".
Biz portakalın Akdeniz ülkeleri meyvesi olduğunu bilirdik ama o da bugün piyasayı dolduran mallar gibi taaa Çin'den kalkıp gelmiş.
Bir başka bilgi portakal dünyada en çok tüketilen ikinci meyve. Birincisi tabii elma.
Portakal önemli bir askorbit asit kaynağı. C vitamini yönünden çok zengin olduğunu hepimiz biliyoruz.
Portakalın suyu da meyvesi gibi çok tüketiliyor. Kabuğu da işe yarıyor. Kabuğundan parfüm yapılıyor, şeker sanayinde kullanılıyor.
Pastalarda, tatlılarda kullanıldığını ayrıca, reçel yapımında da kullanıldığını unutmayalım.

3 yorum:

Berceste dedi ki...

Pes!

Ben de nazar boncugumuzun orneklerini Cin'e tasiyip, orada plastik nazar boncugu yaptirip satanlari duydugumda cildirmistim! Adamlar dunyadaki herseyi uretip satacaklar bu gidisle. Alip getirenlerin aklina sasayim! Alanlarin diyemeyecegim cunku alan bilemiyor bazen nereden geldigini :(

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek; her tarafı sarmışlar. Sana başka bir bilgi; bizim sitede sayıyı tam bilmiyorum ama konsoloslukta çalışan epeyi bir Çin ailesi oturuyor! Sabah akşam o bilinen sporlarını yapıyorlar. Biz de katılsak mı diye düşünmüyor değiliz.

Berceste dedi ki...

Eğer yaptıkları Thai Chi ise hemen katılın Akın amca. İngiltere'de kursları epeyce pahallı :) Rağbet çok. Oldukça da zevkli. Özellikle ağrısı, sızısı olanlara, denge bozukluğu yaşayıp, sık düşenlere iyi geldiği söyleniyor. Ben de belim için katılmıştım 1 dönemlik. Sonra gittiğim yerde devam etmedikleri için vazgeçmek zorunda kaldım. Ama tavsiye ederim. Aslen savunma sporu zaten :) Bizim eğitmenimiz savunma için pek öğretmemiş olsa da...