1 Ocak 2008

2008 yılının yazıları “tatlıyla" başladı

Yeni bir yıla girdik. Umarım 2008 hepimiz için yüzümüzün güldüğü, sevgilerin uçuştuğu, mutluluk bulutlarının yakalandığı bir yıl olur.
Can torun Kurban Bayramı’nda el öpmeğe geldiğinde eşim, Pınar’a ve eşine süt tatlısı ikram etti. Pınar’ın eşi de yukarıdaki fotoğrafı çekti. Bana da tarifi, eşimden alıp sizinle paylaşmak düştü. Yeni yılın ilk yazısına “tatlı yiyelim tatlı konuşalım” diyerek başlıyorum.
Aslında ben bu tariflere farklı bir tarzla yaklaşıyordum ama bu kez düz bir tarifle karşınıza çıkıyorum.

İşte Rumeli işi süt tatlısı:
Malzemeler:
-Bir kilo süt.
-125 gram margarin.
-250 gram irmik.
-Bir bardak şeker.
-5 yumurta. Biri bütün dördünün sadece sarısı.
-bir paket kabartma tozu veya bir kahve kaşığı karbonat.

Ayrıca şurubu için;
-Bir kilo şeker.
-Beş bardak su.
-Yarım limonun suyu.

Yapılışı:
Süt yağ şeker kaynatılır. Kaynamaya başlayınca azar azar irmik dökülüp pişirilir. Pişen malzeme bir tepsiye dökülüp soğutulur. İçine yumurtalar ve kabartma tozu karıştırılıp yoğrulur.
Sıvı yağ ile yağlanmış el içinde, yassı yumurta biçiminde şekiller verilir. Katı yağla yağlanmış tepsiye dizilir.
175-180 derecede pembeleşinceye kadar pişirilir.
Sıcakken sıcak şurup dökülerek tekrar fırına konup şerbeti içirilir.
Şerbetin yapılışı:
Bir kilo şekerle beş bardak su biraz koyulaşıncaya kadar kaynatılır. Yarım limonun suyu içine katılıp ateşte bekletilir.
Yapacak olan dostlarıma şimdiden afiyet olsun.

10 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Punto Amca,
Ailenizle birlikte, mutlulukları ve sevgiyi paylaşacağınız, barış, huzur ve sağlık getiren bir yıl diliyorum.
Tatlı tarifi çok güzel. Malzemeleri evde kolaylıkla bulunan bir tarif. Eşinizin ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Punto dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Bocuruk. Yeni yıla tarifle başladım, sanırım bu yıl benim için tarif yılı olacak.
Ben de yeni yılın sana mutluluklar getirmesini dilerim.
Eşim adına da teşekkür ederim.

Eya dedi ki...

Sevgili Punto Amca...

Bilemiyorum böyle hitap etmem dogrumu, sonucta ben sizi uzun zamandir takip ediyorum ama yeni bir blogcu oldugumdan siz beni tanimiyorsunuz.Neyse...yüzünüzdeki samimiyete dayanarak bu hitap seklimde kaliyorum...
Allah güzel bir kader cizmis olsun o tatli Can toruna, size de saglik ve bereket dolu bir yil diliyorum.
Bana da beklerim, sizin fikirleriniz önemli....

Sevgilerimle...

Zehra

Adsız dedi ki...

Aaaaaaa!!!!!!!!!! Ne guzel! Sabah sabah icim acildi. :o)

Ben bu tarifi yapayim hemen. Tesekkurler ve ellerinize saglik.

www.elifsavas.com/blog

Punto dedi ki...

Benim için Amca olmak gurur verici sevgili Zehra. Yazılarımı okuduğun için teşekkür ederim. Ben de uğrarım.
Sevgiler

Punto dedi ki...

Sevgili Elif. Arada bir böyle sürprizlerim olacak 2008'de. Kayınvalidem bir "tarif deposu".

Esra dedi ki...

Harika bir surpriz Akin Abi... :-)
Tum gunleriniz tatliniz gibi seker tadinda gecsin...2008 harika bir yil olsun. :-)
Isvicre'den sevgiler
Esra

Punto dedi ki...

Umarım 2008 hepimiz için harika bir yıl olur Sevgili Esra.
Kayınvalidem (birlikte oturuyoruz) tarif hazinesi. Ondan özellikle yemek tarifleri alabilirsem sizlerle paylaşlaşmak istiyorum.
Sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Akın Amca beni kırmayıp tarifi yayınladığın için teşekkür ederim. Bir dahaki bayram, bayram tatlımız olacak inşallah. Oya Teyzenin ellerine sağlık. Annesinin tariflerini de paylaşmanız çok güzel olur.
sevgiler

Punto dedi ki...

Armağan'ın fotoğrafı olmasaydı zor yayımlardım tarifi. Armağan'ı alıştırmışsın,tatlıların fotoğraflarını kaçırmıyor. Ben de daha o alışkanlık oluşmadı. Kayınvalidenin tariflerinin tek sorunu fotoğraf işi.