1 Mayıs 2012

Emir büyük yerden gelince otopark "zorunlu" oldu…

Kuralı koymuşlar; bina yapıyorsan binanın altına otoparkını da yap. Ne zaman konmuş bu kural? Bugün otoparkı olmayan site yok.
 Yıllar önce. Hatırlıyorum bir dostum Beşiktaş'ta inşaat yapmıştı. Altında tonoz bulunan caddenin kıyısına.
O zaman duymuştum bu otopark işini. 70’li yıllarda.” Nasıl yapacaksın Ağabey tonozun yanına otoparkı” diye sormuştum. Zordu dere yatağının yanında diplere inebilmek. Verdiği cevap hala kulaklarımda çınlıyor:
Ne otoparkı. Bodrum yapacağım. Parasına yatırdık bile Belediyeye”.
Sizin anlayacağınız kuralı para bozmuş, böyle gelmiş böyle gidiyordu. Ne zamana kadar?
 Kendisi yıllarca belediye başkanlığı yapan ve İstanbul’da belediye başkanlığını kolay kolay kaptırmayan başbakanımız Kasımpaşa’nın dar sokaklarına girene kadar.
 Kural en aşağı 40 yıldır var ama gerçek uygulama için emir büyük yerden gelince düğmeye basıldı.
Artık binasının altına otopark yapmayana ruhsat yok.
Uzmanlar rapor yazıyor; köprüler eski. Yıpranmış. Aldıran yok. Ne zamana kadar? Köprü yıkılıncaya kadar.
Madenlerde denetim olsa bile uyarıları dinleyen yok. Ne zamana kadar?
Çökme veya patlama olana kadar.
Deprem uzmanları uyarıyor; tedbir alın. Dinleyen yok; ne zamana kadar?
Deprem olana kadar.
Tersanelerde uzmanlar işçilerin tehlike altında çalıştıkları konusunda uyarıyorlar; ne zamana kadar?
Patlama olup can kayıpları olana kadar.
Son altı ayın olaylarını bir tarayın. Karşınıza uyarı, aldırmazlık ve facialar çıkacak.
Bir şey daha çıkıyor karşınıza; her olaydan sonra “sorumlular cezalandırılacak” diyen sorumlular.
Zeytinyağı gibi üste çıkanlar.
Bu ülkede uzmanların raporları tozlu raflarda beklerse, denetimle ilgili yasalar uygulanmazsa, denetim denetlenmezse, daha çok canlar yanar, biz de yetkililerin bizi uyutmasını ibretle bekler dururuz.

Hiç yorum yok: