16 Mayıs 2012

Kitap konusunda mimlenince...

Gazetecilik mesleğinden emekli olunca bir süre boşlukta kalmıştım. Sevgili Berceste’nin “Akın Amca size bir blog açalım, tecrübelerinizi, anılarınızı, tanımadığınız insanlarla paylaşmak istemez misiniz? teklifine sıcak baktım. Blog açıldı, ben de elimden geldiği kadarı ile anılarımı paylaştım, birçok dost edindim bu blog sayesinde. Onların yazılarını okudum, hâlâ da okuyorum.
Blog dostlarımın bir kısmı ile de tanışma fırsatım oldu.
Bunlardan biri de Sevgili Asortik Krep.
Dostlarımın çoğu bloglarında yazmıyorlar, arada sırada yazıyorlar ama Sevgili Asortik Krep bıkmadan usanmadan yazılarını, fotoğraflarını bizlerle paylaşıyor.  Ben de zevkle izliyorum.
Bloglarda bir ara moda olan mimlenme yine başlamış. Asortik Krep de beni mimlemiş. Konu kitaplar. Bu konudaki sorulara reklam sınırları içine girmeden cevap vermeye çalışacağım:

Soru: Ne sıklıkta kitap okursunuz?

Cevap: Yaklaşık 35 yıl gazetecilik yaptım. Gazetelerin yazı işlerinde çalıştım. Yani ortalama günde yüz elliye yakın haber okudum.  Her gün mesleğim icabı okuduğum gazeteler hariç.
Tüm gününü ve yıllarını haber okuyan biri için kitap okumaya zaman ayırmak kolay değildi.  Emekli olduktan sonra özellikle yaz aylarında vakit bulursam kitap okuyorum. Sıklık konusunda bir şey diyemem.

Soru: En sevdiğiniz yazarlar?

Cevap.Robert Ludlum ve Wilbur Smith. Turgut Özakman’ı da beğeniyorum.

Soru : En beğendiğiniz kitaplar?

Yakın tarihi inceleyen kitaplar.

Soru: Yerli ve yabancı hangi kitapların yazarlarını daha çok tercih edersiniz?

Cevap: Yazar tercihi yapmıyorum, konu tercihi yapıyorum.

Soru: Bugüne kadar en beğendiğiniz kitap serisi?

Cevap: Cumhuriyet Gazetesinde çıkan Atatürk ve yakın tarih serileri.

Soru: Daha çok hangi tarzda okumaktan hoşlanırsınız?

Cevap: Tarihi ve sürükleyici romanlar…

Soru: En son hangi kitabı okudunuz?

Cevap: Sızıntı..

Soru:Şu anda hangi kitabı okuyorsunuz?

Cevap:Okumuyorum.

Soru: Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cevap: Reklama kaçmadıkları sürece her türlü bilgi paylaşımını destekliyorum.

Soru: Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?

Cevap: Kitap okumak düşünceyi genişleten bir unsur. Çok okumak iyi yazmanın da birinci olmazsa olmazı. Ne yazık ki ülkemizde okuma oranı çok düşük seviyede. İnternet bu seviyeyi de ne yazık ki düşürecek gibi görünüyor.

2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Teşekkür ediyorum.İki-üç gündür bayrama hazırlık yaptığımızdan bloglara bakamadım. Bugün kermeste kutladık bayramı,kalpak giyip yürüyüş yaptık,Ata'yı tekrar mizansenle Bandırma Vapuruna bindirip Samsun'a uğurladık.Mim için tekrar teşekkürler :)

Punto dedi ki...

Halkın 19 Mayıs'a sahip çıkması çok önemli Sevgili Asortik Krep.