23 Ekim 2013

Yollardaki ­“hız kesiciler” bir kültür sembolü mü?

İlk defa 80’li yıllarda görmüştüm yollara konan hız kesicilerini. Birleşik Arap Emirliği’nde çöl ortasında Abu Dabi ile El-Ayn arasında. 160 Km hızla giderken karşımıza çıkmıştı yolu baştan başa kesen hız kesici. Arap şoför hemen yavaşlamıştı.
Sonra İstanbul’da ufak ufak yayılmaya başladı. Geçenlerde Silivri’den İstanbul’a gelirken Sazlıbosna, Arnavutköy, İhsaniye yoluna girdim. Niyetim Göktürk’ü yalayıp geçen otobana çıkmaktı. Zira TEM’de trafik durmuştu.
Siz deyin 30 ben diyeyim 50 hız kesiciden geçtim. Bizim sitede bile 10’a yakın hız kesici var.
Farkında mısınız? Nereye gitseniz önünüzü bir hız kesici kesiyor.
Hız kesicilerin çoğalmasında bir terslik yok mu?
Trafiğe çıkan vatandaşlar hız limitlerine uysalar bu hız kesicilerine ihtiyaç duyulur mu?
Bu durumda insanın aklına sorular geliyor:
Demokrasinin arttığını iddia edenler ne kadar haklı?
Hız kesicilerin artması bir kültür erozyonunun işareti mi?
Birbirimize olan saygımızı yitirdik mi?
Neyin nesi bu hız kesiciler?
Aklı başındaki herkesin araç kullanırken kendini kontrol etmesi gerekmez mi?
Mutlaka birilerinin tekere çomak sokması mı gerekli?
Yoksa hızını alamayanlar çoğaldı mı?
Ne dersiniz?

Hiç yorum yok: