30 Eylül 2007

Türkçemiz, ayaklarımızı silmek için paspas mı?

Sevgili Tijen yani Mutfaktazen, Doğru Yazalım, Doğru Konuşalım, Dilimizi Koruyalım etkinliğimize değişik bir bakış açısı getiriyor; Sevgili Tijen hazırladığı yazıyı şöyle tanıtıyor bizlere:
“Etkinliğe katkım gazete, dergi ve kitaplarda gözüme çarpan hatalı, çarpık cümleler. Bunları yazanların kimi profesör, kimi yılların gazetecisi, kimi çevirmen, kimi romanları yayımlanmış bir yazar. Hele de ilköğretim okullarına ‘Medya okuryazarlığı’ dersi konulan (seçmeli de olsa) bir dönemde önce medyanın kendine bakıp yanlışlarını düzeltmesi gerektiğine inanıyorum.”
Devam ediyor Sevgili Tijen:
“Bu sefer işi oyuna dökelim istedim. Gördüğüm kırık dökük cümleleri buraya yazıyorum. Hatalarını birlikte bulup düzeltelim mi? Cümleleri şöyle bir okuyun. Hata nerede? Sözcük kullanımında mı, imla kurallarında mı? Yoksa abartılı bir dil mi kullanılmış? Sadeleştirilse adam olur mu? Bu yazıyı okuyorsanız, bir cümleyi de siz evlat edinin, onu adam edip doğrusunu gönderin. Sonra en doğru kurulmuş halini (yazan kişinin adıyla) her birinin altına yazalım, DDD sitesinde de bu şekliyle yer alsın. Ne dersiniz?”
Evet "bir şeyler demek istiyorsanız" Sevgili Tijen sizi Mutfaktazen'de bekliyor.

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Sağolun Akın Abi. Bu kampanyanın çok uzun süre devam etmesini ve hepimize katkıda bulunmasını diliyorum.

Punto dedi ki...

Sevgili Tijen; aynı dileklerle bıkmadan, yılmadan etkinliğe devam diyorum.