6 Ekim 2008

"Bizim kaktüs"ün hayat hikayesi!....

Maslak’taki siteye taşındığımız 1995 yılıydı. Gazetedeki bir çok arkadaşım da aynı siteye taşınmıştı. Tabii sitemizin durumunu ve çevre düzenlemesini bol bol konuşuyorduk.O sıralarda binamızın girişindeki merdivenlerin iki tarafına kat kat inen çiçeklikler yaptırmıştım. Yaptırmıştım diyorum bina kurulduğundan beri yöneticiliğini ben yapıyorum.

YAVRU VE ÇİÇEK DALI: Bizim kaktüs bir yandan neslini devam ettirmek için yavru verirken bir yandan da çiçek için ileriye doğru bir kol uzatıyor.
Çiçekliklerde bir türlü çiçek barındıramıyorduk. Sitenin gençleri -sağ olsun- geceleri merdivenlerde oturuyor, doğal olarak da çiçekleri eziyorlardı.Gazetede gençlerle ilgili şikayetimi duyan bir dostum “dur sana kaktüs getireyim. Oturdukları yere dik. Bakalım ne yapacaklar” dedi.Fena fikir değildi. Eşi zaten bıkmıştı kaktüslerden. Ertesi günü iki tane ayva büyüklüğünde köklü kaktüsle geldi.Ben de merdiven çiçekliklerine diktim bunları.
KOL KEPÇE AĞZI GİBİ ŞEKİLLENİYOR: Kaktüsün çiçek için uzattığı kol belirli bir mesafeye geldiğinde yavaş yavaş kepçe ağzı gibi şekilleniyor. Çiçek dünyaya gelmeye hazır artık. Açma anını yakalayamadım. Zira sabaha karşı açmış çiçeğini.
Cidden iyi iş gördüler. Ama kaktüs işte. Hiçbir albenisi olmayan şeyler! Ne olacak?Hangi yazdı hatırlamıyorum. Yazlıktan eve gelmiştim. Merdivenleri çıkarken gözlerime inanamadım. Bizim “popo kaçıran” kaktüslerden biri çiçek açmıştı, Hem de ne açma. Kaktüsten bir kol çıkmış, çıkmış ve ucunda çok güzel bir çiçek. Ertesi gün ise çiçek buruşmuş ve kol küçülmüştü. Bir gecelik çiçek açan kaktüstü bizimkisi. Bir iki yıl sonra yavruladılar. Zaten bazı çiçek dostu (!) çocuklar kalemle delik deşik etmişlerdi kaktüsleri.Yavruları aldık ve eve taşıdık. ÇOK KISA SÜREN GÜZELLİK: İnsan bu güzelliğin doyuncaya kadar sürmesini istiyor ama ne yazık ki ömrü çok kısa. Bir gece açıyor, o gün size eşlik ediyor ve ertesi gün elveda diyor.

Her yaz bizim olmadığımız bir zamanda açıp kapanıyorlardı.
Bu yaz bir mucize oldu. Yavru kaktüs ikinci kez filizlendi. Hemen gün gün gelişimini fotoğrafladım.
Dört gün içinde açmıştı bile.
Sonra mı? Sadece kendini bir gün sevdiren çiçek, bir başka yaz açmak üzere kapanıp gidiverdi..
Ama biz aile olarak takipteyiz. Yavrularını büyüte büyüte, o kaktüs ailesini de evin vazgeçilmezleri arasına katmaya devam edeceğiz.

10 yorum:

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Punto Amca
Kaktüsün açtığı güne denk gelemediğimize üzüldüm. Senede bir gün açan ve sadece bir gün boyunca kalan bu çiçek adı ne olursa olsun duygulandırıyor beni nedense...
Kaktüs bence sizin aileye maloldu bile.. Adı ne olursa olsun, bu güzel yazıyı hakeden bir çiçek.

Berceste dedi ki...

Bir dönem ben de İstanbul'daki evde camın boyunca kaktüs çeşitleri yetiştirmiş ve o çiçeğün açmasının mutluluğunu tatmıştım. Gerçekten çok güzel ve bazılarının kendilerine özgü kokuları da oluyor. Bir de yeşilin üzerine kırmızı top kaktüs aşılıyorlar. O da bir dönem en sevdiğim idi. Hala yaşayanlar var, annemin onları sevmemesine ve sulamamasına rağmen ayakta durmaya çalışanlar, inatla dayananlar...
Sizin kaktüslerin anısı çok güzelmiş. Daha çok uzun ömürler ve birbirinden güzel çiçekler dilerim...

Punto dedi ki...

Sağlık olsun Sevgili Pınar. Nasıl olsa kaktüsü yaşatacağız. Bir gün denk gelebilirsiniz. Sanırım bir kaç çiçek daha açacak. Filizler onu gösteriyor.

Punto dedi ki...

Kırmızı kaktüslerin fotoğraflarını gördüm Sevgili Dilek. Gerçekten ilginç bir çiçek.

Tijen dedi ki...

Ah Akın abi,
Bizim Bodrum'da kaktüs aşığı dostlarımız var, dilerim hayattadırlar, yaşları 80'in üzerindeydi tanıdığımda ve üzerinden 10 yıl geçti, o evi, bilumum balkonlara ve bahçeye kurulan seraları görmeniz gerek. Ben hayatımda böyle bir güzellik görmedim, hele de çiçek zamanı oluşan güzelliği düşünebiliyor musunuz?

Punto dedi ki...

Bizim kaktüsün sabredip çiçeğini gördükten sonra o seraların ne kadar güzel olabileceğini hayal edebiliyorum Sevgili Tijen.

Unknown dedi ki...

Kaktüsleri severim ben de. Sevmesini gerçekten bilenler için güzel bir çiçek. Dikenine katlanıp sabırlı olabilenler için...

Punto dedi ki...

Bana göre de kaktüsler sabırlı insanların çiçeği Sevgili Mahzun Prenses.

B5 dedi ki...

Onceki evlerimizde karsilasmistim bu cicekle. Yalniz hic bu kadar guzel bir cicek actigina rastlamadim. Yasayip yasamadigini dahi anlayamiyordum.
Tek gunluk surpriz cicegi beklemek hos olsa gerek. Daha ozel bir durum gibi : )

Punto dedi ki...

Haklısın Sevgili B5. İnsan bir şeye benzetemiyor kaktüsü ama bekleyen derviş muradına eriyor sonunda.