29 Nisan 2008

Kayalara meydan okuyan çiçekler!...

Fethiye Kayaköy’de harabeleri geziyoruz. İnsana hüzün ve biraz da korku veren yıkık duvarların arasında dolaşırken bir çiçek dikkatimizi çekiyor. Kayaların içinden fışkıran lâle benzeri bir çiçek. Belki de yabani lâle. (üstteki fotoğraf)
Etrafa bakınıyorum. Başka bir çiçek daha görüyorum. Bir gelincik. (Alttaki fotoğraf)
Diğerine nispet edercesine o da kaya yarıklarından fırlamış. İki çiçek de kayalara meydan okumuşlar. Çiçek tohumları bir şekilde yarıklardaki bir avuç toprağa ulaşmış ve o yarıklardan hayata tutunmuşlar, büyümüşler.
Evet dostlar! Tabiat bir harika. Siz bin bir ihtimamla çiçek yetiştirmeğe çalışırsınız. O tohum ise biraz toprak bulur, fışkırır aralıklardan, hayatın zorluklarını hiçe sayarak.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Dalyan'daki kaplumbaga heykeli cok guzel olmus. Cocukken gittigimiz yerdi, denizi cok dalgaliydi ve sahilin biraz otesinde ada gibi bir yer vardi. Plaj simdi kullanima kapali mi Punto? Inanilmaz derecede etiksiz Sabah gazetesi ihalesini okuyunca siz aklima geldiniz, blogu bir ziyaret edeyim dedim. Size ve esinize cok selamlar, saygilar.

Punto dedi ki...

Biz gittiğimizde kimseler yoktu Sevgili Mine. Plajlar da kapalı idi. Sabah konusunda haklısınız. İyi ki bu dönemde gazetecilik yapmıyorum diye seviniyorum.

Tijen dedi ki...

Akın abi,
O mor çiçek benim sevgililerimden biri olan Manisa lalesi. Ya da diğer adıyla anemon. Ege ve Akdeniz'de çok yetişiyor. Hele bazı yerlerde anemon tarlasında gibi hissediyorsunuz kendinizi ve o renkler insanı çıldırtıyor. Bodrum anılarım arasında en kıymetlilerindendir anemonlu olanlar.

Punto dedi ki...

Sevgili Tijen; bilgi için teşekkür ederim. Ben de görünce laleye benzeyen bu çiçek ne arıyor burada demiştim. Demek doğruymuş lale olduğu.

Asortik Krep dedi ki...

Onların adı bu yörede "Kaya Lalesi" insanlar baharda toplamaya gelir mutlaka Kayaköye..Ben mi..? Ben toplamam.Ben dalında severim çiçeği :) Bahçemdeki gülleri bile solmaya yüz tutunca kesip vazoya koyuyorum.

Punto dedi ki...

Sevgili Asortik Krep. Sanırım biz "öncü" laleleri gördük. Sana katılıyorum, bence de laleler o hüzünlü kayaların arasında çok güzeller.

Adsız dedi ki...

merhabalar,bende ne zaman tatile,geziye çıksam kayaların arasından fışkırmış yabani çiçeklere hayranlıkla bakarım.bir zamanlar bir tanesini itinayla koparıp,saksıya dikmek istedim ama çiçeğe yazık ettim.keşke oradaki doğal halini hiç bozmasaydım diye çok üzüldüm sonra.saygılar....

Punto dedi ki...

Sevgili Nuray; farklı gözle bakıldığında tabiat bir harika değil mi?