5 Haziran 2008

Cağaloğlu’nun değişen tabelaları!...

Geçenlerde yolum Cağaloğlu’na düştü. Anılarımı tazelemek için Sirkeci’den yola koyuldum, yıllarca yaptığım şeyi yeniden yaptım ve Babıali Yokuşu’nu yavaş yavaş tırmandım. Hürriyet’te gece çalıştığım dönemlerde tırıs tırıs yokuşu tırmanırken, evlerine bir an önce dönmek için yokuşu koşar adım hızla aşağı doğru inenlerin yüzlerine bakmayı adet edinmiştim. O, işten kurtulma ve eve dönmenin verdiği hazzı anımsatan yüz ifadelerine.
Ne diyorduk! Yavaş yavaş çıktım yokuşu. İran sefaretini geçtim. Eski Hürriyet binasını tekrar görmek istedim. Kafamı kaldırdım. Bir tabela ilişti gözüme. Kocaman harflerle yazılmış. WC. Man& Women.
Etrafa bakındım. Çok değişen bir şey göremedim. Demek ki tek değişen sıkışanların imdadına yetişecek bir WC imiş.
Ne denir? Benden söylemesi. Artık o bölgede sıkıştınız mı WC’niz hazır ve nazır!...

5 yorum:

Berceste dedi ki...

Kocaman banka reklamları var mıydı eskiden?

WC benim bildiğim kadarıyla Water Closed sözlerinin baş harflerinden oluşuyor. Medeni(??) Avrupa, ortaçağ döneminde, tuvalet kullanmazmış. Lazımlıkları da yataklarının altında saklar, çok varlıklı aileler ise özel dolaplara kapatırlarmış. WC buradan gelmekte.

Uzun uzun bu iç açmayan konuyu neden anlattım? Avrupa bu haldeyken ilkel de olsa, evden uzak da olsa Anadolu'da tuvalet kullanımı mevcut imiş. En azından evlerin içi kokmazmış.

Şimdi biz ne yapıyoruz? Kadın ve erkek yazısını bile İngilizce yazıyoruz!!! Değişen sadece tabelalar mı?

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek. Bilgilerin için teşekkür ederim. Eskiyi hatırlamıyorum ama bugün en görünen tabela WC tabelası.

Esra dedi ki...

Teyzem avukat ve yazihanesi 30 kusur senedir Bab-i Ali Caddesi'ndedir. Cocuklugumdan beri surekli gittigim ve ilginc degisimine sahit oldugum bir bolge. Sanirim en cok ozledigim arnavut kaldirimi yolu ve birbirini taniyip selamlasan aydin calisanlari...

Punto dedi ki...

Sevgili Esra; arada bir gidip eski günleri hatırlamakta fayda var diye düşünüyorum.

Esra dedi ki...

gidiyorum zaten sevgili Akin Abi. Her Istanbul'a gelisimde ilk ugradigim yerlerden biri. :-)