29 Haziran 2008

Sokaklar ve "orada" kalan güzel anılar!...

Çoğumuz bir sokakta koşuşturmuş, arkadaşlar, dostluklar edinmişizdir, sokak anıları ile büyümüşüzdür. Küçüklüğümüzde her tarafta siteler olmadığı için “sokak kültürünü” iyi biliriz.
Şöyle hafızamı zorladığımda ilk aklıma gelen ve bende derin iz bırakan sokak, Yeldeğirmeni’nde yıllarca okula gidip geldiğim, top oynadığım, çok sevdiğim Ermeni asıllı arkadaşım Rober’in evinin bulunduğu sokaktır. Bu sokağın bende iz bırakmasının önemli bir nedeni de var;
6-7 Eylül olaylarını biliyorsunuz. Bu olaylardan Yeldeğirmeni semti de nasibini almıştı. Bölgede çok sayıda Rum ve Ermeni aile oturuyordu. Evler basılıp, dükkanlar tahrip edilirken, Türk bayrağını kapıp büyük bir heyecanla Rober’in oturduğu eve koştuğumuzu, mahalle arkadaşlarımla birlikte Roberlerin kapısına Türk Bayrağı astığımızı hatırlıyorum.
Umarım “O KARA” günleri görmez bir daha ülkemiz.
Ne diyor sözlük sokak için:
"Yerleşim bölgelerinde iki yanında evler olan, caddeye oranla daha dar veya kısa olabilen yol". Evet. Şimdi gezdiğim yerlerde çektiğim “sokak” fotoğraflarını sizlere sunuyorum.
Bu sokakları çekerken bir gün blog açacağımı, bu fotoğrafları orada yayımlayacağımı ve Rober’i hatırlayacağımı aklımın köşesinden bile geçirmemiştim.
Bir an eski günlerinize döner sokaklarda geçirdiğiniz zaman dilimlerini hatırlarsınız umudu ile sizleri “değişik sokaklarla” baş başa bırakıyorum:
İstanbul'da eski bir sokak. Bu fotoğrafı nerede çektiğimi hatırlamıyorum.
Tarihle iç içe yaşayan Zeyrek'te bir sokak. Bu fotoğraf da bir hayli eski. Ahşap evler hala ayakta mı bilemiyorum.
Tarihi Ankara kalesi'nde dar sokaklardan biri.
Safranbolu'nun tipik sokaklarından biri.
Mudurnu'da eski evler sizi karşılıyor.
Mudanya. Tipik eski evler insanı tarihe götürüyor.
Eski bir fotoğraf daha. Bursa sokaklarından biri.
Bursa Gölyazı. Tüm sokaklar göle açılıyor.
Bursa Cumalıkızık'tan bir sokak. Osmanlı zamanından günümüze kadar gelmiş bir sokak.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Akın Abi, ne güzel fotoğraflar. İnsana huzur veren sokaklar...Ben de çocukluğumda sokak çocuğuydum. Gece onlara kadar sokakta oynamanın tadına vardım. Şimdiki çocuklar bu büyümemize, olgunlaşmamıza da katkı sağlayan zevkten yoksun..Sosyal yaşamımızda değişim çok hızlı.. Eskileri özlüyoruz. Bize sokakları hatırlattığın için sağol...

Muharrem Kaptan dedi ki...

Akın abi bize çocukluğumuzu hatırlattın sağolasın.birinci resim bana hiç yabancı gelmedi sanki Fenerde eski caminin bulunduğu sokak gibi.Sanki Petroşun Ali lerin evinden çarşıya giden yol.Herneresiyse o zamanların huzurunu özlüyoruz.Selamlar.

Tijen dedi ki...

Ah sokaklar. Az mı koşturduk, düşüp dizlerimizi yaraladık, bisiklete bindik, volta attık, aşık olduk, kalp çarpıntısı yaşadık, toprağa bulandık, meyve topladık...

Berceste dedi ki...

Punto amcanın bilgisayar ile ilgili bir sorunu olduğundan yorumları görüp, cevap yazamamaktaymış. En kısa sürede cevap yazmaya çalışacağını bildirmemi istedi...