28 Haziran 2008

"Kene mene" derken böcekleri kovan bitki var!...

Yaz hızlı geldi. Sıcaklar birden bastırdı ve en önemlisi okullar tatil oldu. Piknik yerlerinin önünden geçerken bir şeye dikkat ettim; hepsi piknik alanlarının ilaçlandığına dair afişler asmışlar.
Kene ısırmaları ile ilgili haberlerin çoğalması insanları tedirgin etmiş durumda. Tabiatın dengelerinin değiştiği bir gerçek.
Ben sizlerle bu yazımda böcek ısırmaları ve sokmalarına karşı bitkiler yoluyla ne gibi tedbirler alınabilir konusunu paylaşacağım;
DAĞ NANESİ veYABAN FESLEĞENİNİN güçlü bir haşarat kovucu oldukları bilinir. Romalı bilgin Pliny fesleğenin pirelere karşı etkili olduğunu keşfetmişti.
Dr. James A. Duke’nin Yeşil Eczane kitabına göre FESLEĞEN böcek kovucu olarak kullanılır. Hintlilerin fesleğen yaprakları ile vücutlarını ovarak böceklerden korundukları bilinir.
DAĞ NANESİ bulabilirseniz birkaç yaprağını koparıp cildinizi ve giysilerinizi ovun. Eğer hamile iseniz fesleğen ve dağ nanesi kullanmayın.
Haşarat kovucu olarak kullanılan bir diğer bitki de LİMON OTU’dur. Limon otu genellikle mumlarda kullanılır ve mum yandıkça kokusu haşaratları uzakta tutar.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Akın abi,
Sizin site gazete gibi oldu maşallah. Tüm katkıda bulunanların ellerine sağlık. (Benim sitede hoşunuza gideceğini düşündüğüm bir şeyler var, davet etmeye geldim.)

Ferhanca dedi ki...

Benim balkonda bir saksı fesleğen ,bir saksı reyhan var reyhanı slatalar katıyorum..Fesleğenin sivri sinek kovduğunu duymuştum, bu bilgilerle tamamlandı...selamlar

Punto dedi ki...

Sevgili Tijen; düşündüğümü tam yapamıyorum. Siyasete dokunmadan ancak bu kadar oluyor. Yazını okudum ve yorum bıraktım.
Çok önemli bir konu Köy Enstitüleri. Yeni neslin tarihimizi öğrenmesi bakımından bu konunun her yönü ile incelenmesi gerektiğine inanıyorum.Zaman zaman döneceğim bu konuya.

Punto dedi ki...

Sivrisinekler fesleğen kokusuna gerçekten gelmiyor ama arada bir elinle şöyle bir avuçlaman gerekir fesleğeni.