1 Ocak 2007

Bir araya geldiler!

2007 yılının ve de Kelaynak’ın ilk anısını anlatayım…Dini bayramla yılbaşı kutlamaları çok sık bir araya gelmiyor..Bu hikaye deki Peygamber isimleri gibi!

Hemen hemen çalıştığımız her gazetede en önce gelen ve en son çıkan olmak zorunda kalıyordum…Bu hem işlerin hızından ve her an değişen haber akışından hem de etik kurallar içinde bir işi gereği gibi yapmanın ve de benim karakterimden kaynaklanan bir sonuç kimine göre de benim işgüzarlığımdı! Ve ya huysuzluğum…
Hemen her gece ilk baskılar tamamlandıktan sonra gece yarısına doğru gelişen haberlerden veya düşen haberlerden birini veya bir kaçını düzeltmek yenilemek değiştirmek gibi işler olurdu.. Bu değişiklikleri de yazı işlerinde nöbetçi kalan gece sekreteri arkadaşlarla yapardık…Özellikleri haber kısaltmasını değiştirmesini bilen ve yetkisi olan kişiler olmaları idi.
Böyle bir Haber değişikliği için gazetenin santralına sormuştum…
--Bu gece yazı işlerinde nöbetçi kim?
--Musa efendim .
--İyi öyleyse Musa’yı bağlar mısınız?
Uzunca bir kargaşa ve bekleyişten sonra telefona çıkan biraz mahcup bir sesle şöyle dedi:
--Musa’yı şu anda bulamadım…
--Yazı İşlerinde kimse yok mu?
--İsa var efendim…
--İsa’yı bağla öyleyse…
Olacak ya ..Gene bir bekleyiş ve telaşın ardından telefon bağlantısı gerçekleşmişti…
--Alo İsa!
--Özür dilerim..İsa biraz önce buradaydı…
-- Peki sen kimsen?
--Ben Muhammed efendim…
--Bir haber değişecek…Not alabilir misin?
--Efendim ben…Yazı işlerinden değil tashih servisinden Muhammed!
--Anlaşıldı…Muhammed'de de fayda yok mu diyorsun?
Ne İsa ile ne Musa ile ne de Muhammed ile olmadığına göre …
Bu iş Allahlık olmuş!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar Akın Bey, her ne kadar tam iki ay gecikmeli de olsa, bu vesileyle 2007'nin ilk yorumunu bırakmış olmayı başardım :)Musa, İsa ve Muhammed'i aynı çatı altında toplanıp, o akşamki konuşmanın içinde buluşması çok ilginç bir tesadüf gerçekten de, çok hoşuma gitti...

Bundan sonra daha sık uğramaya çalışacağım, söz... Çok selamlar, sevgiler ve iyi yıllar!

Punto dedi ki...

Geç de olsa yorum bıraktığın için teşekkür ederim Çiğdem.Ben de yeni yılın sana uğurlu gelmesini dilerim.