7 Ocak 2007

Görerek öğrenen şanslı çocuklar

Meteciğim;
Dedenin yaşına gelince daha iyi anlayacaksın....Güçlü olmak ve sağlığını koruyabilmek çok önemli...Baba demene de çok sevindim..Hele dede dersen işlerin iyice düze çıkar!
Sen de muhtemelen dedenin tepesine çıkma şansını yakalarsın..Benim kadar konuşkan olmadığına aldanma onun sevgisi daha koyudur...Ninelerinki gibi...
Benim dedem olmadı! Dedenin de olmadı...Hem annem hem babam babalarını görmediler...Diyeceğim o ki dedenin keyfini çıkar!

Önceki mektubumda resimleri bol yazıyı sınırlı tuttum....Biliyorum ki genç anneler çocukları ile bugün daha imkanlar içinde ileri bir teknoloji yardımı ile ilgililer...

Çocuklar daha rahat öğrenme daha kolay görme tanıma şansına sahipler...Burada öğrenmeğe çok daha fazla önem veriliyor...
Doğa ile ilgileri kesilmiyor..Çocuklar çevreyi daha kolay tanıyor..Biliyorlar...
Kuşları tanımak için resimleri bulup bakmakla yetinmiyor, ayni anda ötüşlerini de duyuyorlar..
Daha da ileri var...Gözlerini dürbüne dayayınca da çevrelerindeki ağaçlarda onları görme şansını da yakalıyorlar..
Tabiatla bu denli içiçe gelme şansları kaybolmamış...Kentin orta bir yerinde kuşları ve ağaçları bulabiliyorlar..
Saatlerce gitmeden...5 dakika içinde ormana ulaşıyorlar...

Çevre çocuk parkı sınırı içinde kalacak kadar yapı ile dolmamış...Yeşil korunmuş.....
Hemen her evin bahçesinde kuşlar için yapılmış ve her zaman yemleri doldurulan kuş evleri var...Sincapların kapı diplerine kadar gelebildiğini söylememe gerek yok....

Aytek amcana takılırsan iyi edersin...Seni benimde bilmediğim yerlere götürür...Kim bilir belki de ilk filmini seninle çeker!
Yakında dönüyorum....Çok lezzetli ve çok farklı yemek tariflerini yazmadım...Annene anlatacağım..İkimiz yeriz olur mu?

Kelaynak deden

Hiç yorum yok: