23 Ocak 2007

Hürriyet ve "cani" yakıştırması

Hürriyet manşet atıyor: Vatan haini. Aynı Hürriyet’in Genel Yayın Müdürü “çok ciddi bir varoş psikopatlığı hepimizi tehdit ediyor” diyor ve ekliyor: "Bu işi çözmek istiyorsak, hepimiz empati duygularımızı geliştirmeliyiz. Mahalledeki o çocuğu da anlamaya çalışmalıyız. İkinci Cumhuriyetçi fikirlere sahip birisi, kendisi için ’Vatan haini’ ifadesinin kullanılmasından rahatsız oluyorsa, başkalarının da başka ifadelerden rahatsız olabileceğini düşünmelidir. Mesela, milliyetçiliğin çok kötü bir şey olduğunun sürekli vurgulanmasından. Artık hepimiz kendimize çekidüzen vermeliyiz.”
Gerçekten medyanın artık kendine bir çeki düzen vermesi gerektiğine ben de inanıyorum. İstanbul’dan Anadolu’ya bakmak yerine Anadolu’dan İstanbul’a bakmayı da öğrenme vakti çoktan geçmiş durumda.
Evet. Vatan haini denmesinden rahatsız olan ve bunu samimi bir şekilde dile getiren Genel Yayın Müdürü'nün yönettiği gazetenin o günkü manşeti ise “Caninin kod adı…” şeklinde. Kesinleşmiş yargı kararı olmadan, katil değil katil zanlısı denmesi gereken bir hukuk sisteminde, Genel Yayın Müdürü'nün bu yakınması ışığında büyük gazetenin “cani” yakıştırmasını takdirlerinize bırakıyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Medyada bu tip tezatlara sıkca rastlıyoruz. Bazen düşünüyorum da insanlar kendi iç dünyasını ve en yakınında olan bitenden haberdar olmadan araştırmadan sürekli etrafını tenkit etmekteler. Herhalde dikkatli davranmaktan daha önemli işleri var.

Punto dedi ki...

Haklısınız. Ben medyanın asli görevinin yansıtıcı olması gerektiğini savunuyorum.