14 Mart 2008

Bronşite karşı bitkisel bir karışım!...

İlk yazımda nezle ve gribe iyi gelen bitkileri anlatmıştım. Hazır soğuk algınlığına değinmişken şimdi de sizlerle bronşite iyi gelen bitkileri paylaşayım;
Çinli araştırmacılar bronşit konusunda 96 çocuğu üç gruba ayırıp bir deneme yaptı. İlk grup çocuğa sadece bitkisel bir formül olan ve içeriğinde hanımeli, hor çiçeği ve takke çiçeği bulunan bir karışım verildi, ikinci gruba antibiyotik, üçüncü gruba hem antibiyotik hem de bitkisel formül verildi.
Yalnızca bitkisel formülün verildiği çocuklarda hızlı iyileşme görüldü. Bu çocuklardaki iyileşmenin antibiyotik verilen çocuklara göre çok daha hızlı olduğu görüldü.
Bronşitin birkaç nedeni var. Bu nedenlerin arasında önemli olanları bakteriyel, sigara kullanımı, kimyasal maddelerin yaptığı kronik tahribatlardır.
Bronşit tedavisinde iki favori bitki HANIMELİ ve HOR ÇİÇEĞİ'dir. Bunların çayını yapmak en güvenli yoldur.
OKALİPTÜS etkili bir balgam sökücüdür. Okaliptüsün yaprakları ile yapılmış bir bitki çayı da okaliptüsü doğal yollardan alınması kadar etkilidir.
Bolca SARIMSAK yemek bronşit tedavisinde büyük yarar sağlar.
SIĞIR KUYRUĞU da solunum problemlerine karşı kullanılan ve yıllardır bilinen bir bitkidir.
Son yıllarda bronşit, astım ve saman nezlesine iyi geldiği belirlenen bir bitki daha var; ISIRGAN OTU. Isırgan otunun kökünün suyunu ve yapraklarını bal ve şekerle karıştırıp kullanılırsa bronşite karşı önemli bir silah elde etmiş olursunuz. Her 250 cc suya bitkinin kurutulmuş yapraklarından iki çay kaşığı karıştırıp kaynatın ve soğuyuncaya kadar bekleyin.
E komisyonuna göre SARMAŞIK da solunum sorunlarına iyi gelen bitkiler arasındadır.
HATMİ ÇİÇEĞİ' nin kökleri anti inflamatuar etkiye sahiptir. Bronşite karşı önemli bir iyileştirme özelliği vardır.
Dr. James A. Duke bronşit konusunda bir bitkisel karışımdan söz ediyor. Bu karışım kara ısırgan, İngiliz muzu, sığır kuyruğu, Arnavut biberi, sıçan kulağı, meyan kökü, karaağaç kabuğu ve kiraz kabuğundan oluşuyor.
Bronşit için ayrıca C vitamin i içeren bitkilerin de faydalı olduğunu unutmayın.
Kaynak: Dr.James A. Duke-Yeşil Eczane kitabı
....................................................................................
Bunları biliyor musunuz?
Eski devirlerde ağrı çeken hastayı bayıltmak için, kafasının üzerindeki tahta kaseye çekiçle vurmak ya da gaz ocağının başında bayılana kadar bekletmek gerekiyordu. 19.yüzyılda elle tutulur bir gelişme ilkel yöntemleri rafa kaldırdı, anestezi ameliyatlarda başvurulan bir hizmet olarak tıp dünyasına girdi.
Kaynak: Ulagay takvimi

14 yorum:

munevver dedi ki...

Punto Ağabey,

Buraya yazmam gereken yorumu bir önceki iletiye yazmışım. Gözlerimde problem var da, bu kadar da değildi!

Sevgiyle, Nane Limon

Unknown dedi ki...

Benim alerjik astımım var, öte yandan bronşlarım da dolu, hatta her acile gidişimde bronşit teşhisi konur, hele ki bu mevsim başlarında havalara da aldanıp kendime dikkat etmeyince... Isırgan otunu okumuştum ama okaliptüs ve diğerlerini bilmiyordum. Ben zencefil kullanıyorum, öksürüğümü azaltıyor. Teşekkür ederim Punto amca, iyi hafta sonları dilerim.

etki alanı dedi ki...

Ne kadar faydalı bilgiler..eskiden beri çok ilgilenirim otlarla..Son on yıldır,boncuklara dalınca kitap okumak için zamanım olmuyor ve otlarla ilgilenmem azalıyor gittikçe..Arada rastladığımda bende bloğumda yayınlıyorum..
Özellikle son günlerde apartmandaki arkadaşlarda bronşit salgını var..Hepsine tavsiye edeceğim,bloğunuza uğrasınlar..

Suzi'nin bloğunda Ayşem'i sormuşsunuz..İki hafta önce bebiyle bana geldiler..Çok iyiydi..Sağlığı yerinde,moralide çok iyi..Telefonla görüştüğümüzde sizi aramasını söyleyeceğim..Bloğunu güncellemede biraz tembellik yapıyor,ama oldukça yoğun olduğu için olsa gerek...
Saygılarımla..
Tülay

Berceste dedi ki...

Keten tohumu ile nöbet şekerini havanda dövüp bana günde bir çorba kaşığı yedirmiş, üzerine de su içirmişlerdi çocukken diye hatırlıyorum. Antibiyotikler bronşitimi geçirmemişti ama bu karışım iyi gelmişti!

Punto dedi ki...

Sevgili Sanem. Tıpta gerçekten otlara dönüş var. Ben de çok şey öğreniyorum. Hele okudukça öyle sürpriz otlar var ki.

Punto dedi ki...

Sevgili Tülay. Bazı bitkiler burnumuzun dibinde ama bilmediğimiz için ilaçlara koşuyoruz.
Ayşem'in çok meşgul olduğu bir gerçek.İyi olduğuna sevindim. Son cuma günü Oktay Usta da yoktu.
Suzi'ye takılmıştım ama görüyorum ki o da bloguna fazla uğramayanlardan.

Punto dedi ki...

Sevgili Dilek. Keten tohumu önemli bir bitki. Her derde deva gibi.
Dayanamadım sana çıtlatayım. Göz tansiyonuna ne iyi geliyor biliyor musun?
Hercai menekşe. Evet. Onu da sıraya koydu Eczacı Nuran. Sırası gelince yazacak.

Punto dedi ki...

Önemli değil Sevgili Münevver. Ben de okudukça çok şeyler öğreniyorum.Cumartesi gününün tamamında internete giremeyince yorumlara geç cevap verebildim. Siz benim kusuruma bakmayın.

Ferhanca dedi ki...

Yazınız çok güzel, çınaraı bir solukta okuyup yorum yazdıktan sonra şifalı bitkilere geçtim..
Ben de alerjik astım ablamda astım olduğundan bitti tedavileriyle ilgileniyorum..
Gülhatmiyi kaynatıp çay gibi içildiğini biliyordum ama ısırganın astıma iyi geldiğini şimdi okudum..
bu güzel yazı için çok teşekkürler..
selamlar, sevgiler.

Punto dedi ki...

Sevgili Ferhanca. Sevgili Sanem de astımı olduğu yazdı. Astım konusuna baktım. Önerilen bitkiler Isırgan otu, Anason, Meyak kökü, Ginko, domates ve bol B vitamini. Eczacı Nuran hanım bu konuyu da yazacak. Ben önceden haber vereyim dedim.

neslyyy dedi ki...

merhabalar 2 yaşında kızım var 1ay öncesinde doktora gittimizde alerjik bronşit dendi alerjik şurup ve antibiyotik kullandık bitti fakat 1 haftadır bebeğimde hırıltı mevcut ve uyurken emziğini emerken daha belirgin artık ilaç kulllanmak istemiyorum hangi bitkiler le nasıl ne yapabilir ve n kadar süreli kullanmalıyım lütfen bana yardımcı olun çok üzülüyorum devamlı antibiyotik veriyorlar zararlı şimdiden saolun

Punto dedi ki...

Sevgili Neslyyy; Bitkiler konusunda uzman değilim. Bu nedenle bitki önermem doğru olmaz. Blogdaki bilgiler Yeşil Eczane kitabından alınmıştı.

Adsız dedi ki...

merhaba ben melike annem cok agır astım hastası ve daha fazla ılerlemesınden korkuorum bıldıgınız bıtkısel bı karısım yada ılac varmı lutfen bilen varsa söleyebılırmı..acill.

Punto dedi ki...

Sevgili Adsız;
Bitkisel ilaçlar sanırım sadece yardımcı, önleyici ilaçlar, ya da otlar. İlerlemiş hastalıklar için mutlaka doktorların bilgisine başvurmanın doğru olacağına inanıyorum.