6 Mart 2008

Grip ve nezleye karşı şifalı bitkiler!...

Kelaynak, Suzan Abla ve Muharrem Kaptan’dan sonra Punto ailesine bir dostumuz daha katılıyor; Eczacı Nuran.
Eczacı Nuran’ın ilgi alanı şifalı bitkiler ve bu bitkilerin iyileştirdiği hastalıklar. Dostumuz Eczacı Nuran zaman zaman sizlerle bitkilerden çıkan şifayı paylaşacak.
İşte Eczacı Nuran’ın ilk tanışma yazısı:
Biliyorsunuz bitkisel şifacılık yüzyıllardır var olan bir gerçek. Bu konuda bir çok araştırma var. Ben sizlerle elimdeki önemli bir kaynaktan alıntılar yaparak bitkilerle tedavi konusunu paylaşacağım. Elimdeki kaynak Dr. James A. Duke’nin “Yeşil Eczane” kitabı. Pegasus Yayınları tarafından Türkçeye çevrilmiş.
İlk yazımı hepimizin sıkça yaşadığı nezle ve gribe ayırdım.
Büyük düzlüklerde yüzyıllar boyu yaşamış, Amerikan Kızılderilileri nezle ve gripten korunmak için EKİNEZYA kökü çiğnemişler ya da bu kökten yaptıkları çayları içmişler.
Araştırmalara göre ekinezya insan vücudundaki bağışıklık sisteminin virüs ve bakterilere karşı savaşma mekanizmalarını harekete geçirmekten sorumlu olan properdin adlı kimyasalın düzeyini artırır.
Ekinezya mucizevi bir ilaç değil tabii. Bağışıklık sistemini güçlendirdiği bir gerçek. Uzmanlar sürekli ekinezya alınması yerine soğuk algınlığının başlangıcında alınmasının daha yararlı olacağını belirtiyorlar.
Soğuk algınlığına iyi gelen bir diğer bitki de SARIMSAK. Sarımsak önemli bir antibiyotik olan alisin içerir. Soğan da sarımsak gibi soğuk algınlığına karşı önemli bir bitkidir.
Birkaç yemek kaşığı ince doğranmış taze ZENCEFİL kökünün üzerine 250 ml. Kadar kaynar su dökün. İşte size soğuk algınlığı virüslerine karşı savaşacak kimyasalları içeren bir çay.
Kiraz çayı da soğuk algınlığında kullanılıyor.
C vitamini içeren tüm bitkilerin soğuk algınlığına iyi geldiğini biliyorsunuzdur.
ANASON balgam söktürür, MEYANKÖKÜ de faydalıdır.
HATMİ ÇİÇEĞİ soğuk algınlığına bağlı öksürük, boğaz ağrısı ve diğer solunum yolları hastalıklarında rahatlatıcıdır.
Bilmem biliyor musunuz? SÖĞÜT KABUĞU bitkisel aspirindir. İçerdiği salisin adlı kimyasal aspirinle eş değerdedir.
...................................................................
Bunları biliyor musunuz?
İslam bilgini İbn-i Sina tıp dünyasına damgasını vuran bir bilim adamıydı. 980-1063 yılları arasında yaşayan İbn-i Sina’ya göre, vücut salgılarının doğal işleyişini bozan düzensizlikler on beş çeşit ağrıya yol açıyordu.
Kaynak: Ulagay takvimi

...............................................................
KAMA

DÖN İLE DON!...
Asker neden erken DÖNDÜ! Kim emir verdi?
Ayak sesleri aynı hedefe gitmiyor mu? Rap… Rap.. Rap… DÖNNNNNN!
TÜRBAN daha ne kadar bölecek?. Parçalayacak… Zapsu açıktan DONSUZ!
Aslında densiz... Gizlide çulu var pulu var… Nükleer ihalede gözü var… Parmağı bal…
Kimse görmedi.. Ülkemde geçim sıkıntısı çeken 50 milyon aile var. Asla gündeme gelmedi… Sahnedeki şenlikte iki nokta eksik…Şaşkına dönmedik mi, DÖN İLE DON arasında…

2 yorum:

Berceste dedi ki...

Hosgeldiniz Nuran hanim. Bize guzel bilgiler getirdiniz.
Ekinesya ile ben Ingiltere'de tanistim. Bir arkdasimin tavsiyesi uzerine. Bogazim agrimaya baslarsa hemen bir damlalikla burada ozel satilan bir karisimi bogazima damlativeriyorum. Bazen ise yariyor. Bazen mikroplar agir basiyor. Zencefil kokunu de grip iken kursa gelen Japon teyze soyledi. Ben esime anlattim. O da kiyamayip bana, mutfaga girip hazirladi. Ama olcusunu bilemeyip durumu abartmisiz herhalde. Bir koku rendeleyip kaynatinca acayip keskin bir tadi oldu. Diger yandan da kendimi daha iyi hissettim icince. Iki gece bu caydan icince de ayaga kalktim!
Kiraz cayi yeni bir bilgi benim icin. Nereden nasil buluruz acaba? Bitkilerle sifa bulmak, ilaclarin getirdigi yan etkilere karsi guzel bir cozum. Ne hasta olalim, ne de bu bilgilere muhtac kalalim dilegindeyim ama hemen bir kenara not etmeyi de ihmal etmeyelim :)

Yalcin amca, kizgin olmadiginiz, sakin sakin kimselere satasmadan bilgi dolu yazdiginiz yazilari bu kisa ve sitem dolu notlardan daha cok seviyorum. Bence bu aralar biraz gezi notu eklerseniz daha cok icimiz acilir. Zira hepimiz sinirlenip, uzuluyoruz. Soylemeden gecemedim.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Akın Amca
Bitkisel tedavi Can ile birlikte benim de dikkatimi çeken bir konu oldu. Şu aralar ben de National Geographic'in bir kitabını okuyorum. Mesela Rezene'nin öksürüğe iyi geldiğini okuyup dün Can için Rezene tohumlarından çay hazırlayıp içirdim. İlaç yerine bu tür bitkisel çözümleri hem kendim için hem de onun için tercih ediyorum. Benim birkaç sorum olacak. Ekinezyanın methini ben de okudum ama nerede bulabiliriz bu bitkiyi ve en iyi nasıl tüketilmeli, kurusu mu yoksa canlı olarak mı? Söğüt kabuğunu nasıl tüketmeliyiz. Yaş olarak söğüt dallarının kabukları incecik soyulup yenmeli mi? Çay olarak mı tüketilecek yoksa? Eminönü'ne yolum ilk düştüğünde alışveriş listemde olacaklar bu bitkiler.

İbn-i Sina'nın kitaplarının uzun yıllar Batı'da ders kitabı olarak okutulduğunu duymuştum.