31 Mart 2008

SOL DUYU!

Tam teşekküllü bir hastane aradım… SSK' lıyım dedim… Aldırmadılar… Yıllar yılı sağlık olsun da gerisini boş ver dediğim için sağlık karnemi onaylatmamışım… Yani benim henüz oylanmamış, oynanmamış duygularım var.!. Ve bu beni deli ediyor.. Hem duygularım hem sağlık karnem onay almamış.. Onaylat öyle gel dediler. Ver elini Unkapanı.. Meğer Unkapanı değil bambaşka bir kapanmış!
Arkadaş ben duyularımı kontrol ettirmek için 3 gündür bekliyorum hâlâ bana sıra gelmedi mi? der demez ÜSLUP FARKI denen şeyle tanıştım…
-- Get laaan!… Neredeydin bunca yıl?… Bunca zaman ilanlar verildi… Nutuklar atıldı, sağlıkta devrimler gerçekleşti… Sen bu ülkede yaşamıyor musun? Önce kaydını yaptır… Sağ duyulu ol!
-- Arkadaş benim sağla bir işim olmaz ki.. Ne ihale peşinde koştum, ne kimilerini ihbar ettim, ne rant kovaladım, ne de yağdanlık elde dolaştım…
-- Peki nerede yaşadın sen?
-- Valla 90 metre kare kooperatif evimi hiç terk etmedim… Kapımı çalanlar hep işçiler, emekçiler, emekliler, hakları yenenler oldu… Haksızlığa uğrayanların dertlerini dert edindim…
-- Yani bir iki villa edineceğine bunu mu becerdin?…Nedir bu?
-- Sol duyu… Yoksa siz hiç duymadınız mı?
Sonra kıpkırmızı oldum… Utandım… Hemen herkesin sağ duyu, sağ duyu, duy bizi sağ duyu dediği bir ortamda git SOL DUYU reklamı yap… Benim adam olamayacağımı kim söylemişti?… Biri öyle demişti.. Hatırlamadım ama haklıymış.. Özür dilerim.
…………..
Duyularımı özel bir doktora mı göstersem?…. Sıra beklemekten, başka başka duyguların esiri olmaktan kurtulmanın bir yolu olmalı... O gece sol tarafımı boş geçtim.. Ben de ilk kez sağa yaslandım… Kabus gördüm.. Sağ duyu, sağ duyu denmiyor mu? Ohhhh kıyak bir genel müdürlük… Bir yerin bir şeyi olmuşum… Başbakan nerede ben de hemen arkasındayım… Kim içeri girecek… Masanın başındayım… İtibar dediğin sağ olsun.. Sağ duyularla duygulu anlar yaşıyorum… Yok anam yok.. Bu kabusu üreten hangi duygum bilemem.. Sağ mı, sol mu sağ mı.. Her neyse… Kabusu uyku kaçırıyor artık..İçten içe bir ses..
-- Hayırsız herif sen de, ne olacak… Bunca yıldır solcu geçinirdin modaya uydun değil mi? Sen de mi sağ duyu diyorsun?
-- Benim hiç gıkım çıkmıyor ki! Çıkamıyor ki… Daha duyularımı kaydetmediler.. Duygusuzum….
-- Hadi hadi.. Vardır başka bir çıkarın.. Saklama işte.. Sağ duyu çağrısına katıl işte… Hem öteki olmakla ne elde ettin ki?
………………
Bunca hırpalanma bana bazen iyi geliyor… Birden şimşek çaktı… Vay be.. Neden akıl etmedim.. Bu sağ duyunun en sağında kim var dedim… Başbakan var… Ondan daha çok sağ duyulu olan var mı?
Önce Üniversiteye tüm sağ duyusunu toplayıp ver yansın etmedi mi? Etti.. Bu sağ duyu değil miydi?… EVETTT.. Sağ duyu idi .Yüzde yüz sağ duyu.. İçinde bir miligram sol yoktu ..
Daha daha hangi üslup farklarını sergiledi..
-- Al ananı da git dedi…. Sağ duyulu bir yaklaşım değil miydi? .Anası güneşin altında bekleyip güneş çarpmasın.. Çiftçi kardeş al ananı git.. Gölge bir yer bul.. Serinle.
İşte medya böyle yapmıyor.. Sağ duyulu olmuyor… Her şeyden bir şey arıyor.. Bize ne lâzım.. Sağ duyu.. Sağ duyu..Sağ duyu…
-- Kapatma davası açarsın haaa… Ben de ananın yasasını bile değiştirir sağ duyuyu göreve davet ederim. Etmedi mi?
Ne oldu?.. Tüm sağ duyu görev başı yaptı.. Gene anası ağlayan, duyulmayan, işçinin, emekçinin, açlık sınırında çırpınanların feryatları olmadı mı?
-- Haksızlığa bakın efendim… Gerilim politikası varmış. Kaç kere dedik kardeşim… Bazen bağırma da, haykırmada, ağır sözleri hafifmiş gibi söylemek de sanattır… Bu anlamadığınız bir üslup farkıdır.. Üslup farkı mı üslup zartı mı? Sol duyum bir kıpırdasa kavrayacağım!
…………..
…Uğultu gözlerimi de mi bozmuştu… Hani duyularımı kontrol ettirip kaydını da yaptıracaktım ya! Olmadı… Kulaklarım.. Daha az duyuyor ..…Sağ duyu giderek sağ UYU SAĞ UYU olmuş…
Bir adım geri atmamız istenmiyor mu? Bulmaca gibi değil.. Mehterimsi…Ama iki ileri yok! Yalnızca hep geri… Üslup farkı bu… Türkçe söyleyip Arapça düşünmek gibi! İçinde GERİ kelimesi yok mu? Herkes GERİYE bir adım atsın… Geri emri kime.. Sağ duyu ve geri adım.. Ah sol duyu ahhh!. Anladın mı neden senin adını hiç ağızlarına alamıyorlar?

1 yorum:

Kremali'nin annesi dedi ki...

Sagduyu:

1.Doğru, akla uygun yargılar verme yeteneği, aklıselim, hissiselim:
"Bu halk çocuğunun, sağduyusu, temiz bir yüreği, yiğitliği ve hepsiyle beraber saflığı vardır." F. R. Atay.

2.Felsefe- Doğru ile yanlışı birbirinden ayırma ve doğru yargılama gücü.

Kaynak: TDK Sanal Sozluk

---

Yaziniz sagduyu kelimesi uzerinde dusunmeye sevketti beni. Mizah ve onun kankasi dualizm; siz hele soyle bir cekilin kenara bakiyim dedim kendi kendime. Hele bir dusunelim bakalim; bu toplumda solduyu degil de sagduyu kelimesinin kabul gormesi, sadece ideolojik bir tercih midir, yoksa baska ve daha elle tutulur sebepleri mi vardir bu durumun? Ve, sadece bizim toplumumuza mi ozgudur bu kabul?

Haydi hayirli dusunmeler...

Ayse Sule